خانه / خبرها / نشست گروه ۲۰ (بیست قدرت اقتصادی برتر جهان)

نشست گروه ۲۰ (بیست قدرت اقتصادی برتر جهان)

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در آغاز نشست گروه ۲۰ (بیست اقتصاد عمده جهان) گفت اقتصاد جهان از سوی سیاست حمایت گرایی فزاینده تهدید شده و در خطر بازارهای مالی مبتنی بر وام است.

پس از این هشدار، شی جین پینگ در روز یکشنبه با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ملاقات دوجانبه داشت. اوباما این دیدار را “بسیار سازنده” توصیف کرد اما به گزارش خبرگزاری رویترز این دیدار نتوانست دو طرف را بر سر مسائل چالشی چون اختلافات ارضی در دریای جنوبی چین به توافق نزدیک کند.

نشست بیست قدرت اقتصادی برتر جهان در شهر هانگزوی چین به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و قبل از انتخابات آمریکا در ماه نوامبر صورت می گیرد و کارشناسان پیش بینی می کنند که رهبران شرکت کننده در این نشست از تجارت آزاد و جهانی شدن حمایت کرده و درباره انزوای اقتصادی هشدار دهند.

شی جین پینگ گفت اقتصاد جهان با وجود کاهش تقاضا، بازارهای مالی بی ثبات و سرمایه گذاری اندک به “یک بزنگاه حیاتی” رسیده است.

کشورهای عضو گروه-۲۰ در پایان نشست آماده حصول توافقی مبنی بر این هستند که تمامی اقدامات از جمله اصلاحات ساختاری و مالی و پولی باید برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار و محکم مورد استفاده قرار گیرد.

در این نشست راه های رسیدن به رشد قوی، پایدار، متعادل و فراگیر، چگونگی تقویت تجارت بین المللی، راه های حل بحران پناهجویان و مبارزه با تروریسم که تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی و رشد اقتصادی است؛ مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در همین حال عادل طریفی وزیر اطلاع رسانی سعودی، با ابراز خوشبینی در باره موفقیت این اجلاس گفت:«سه جلسه رسمی پیش از جلسه پایانی برای این اجلاس وجود دارد، این جلسات برای همه جهان است و مسائلی همچون بیکاری، فقر، مبارزه با تروریسم در این اجلاس مطرح می شود و همه این مسائل هم برای پادشاهی سعودی و هم چین از اهمیت ویژه‌ای برخودارند».

در این دوره از نشست های گروه ۲۰ که امروز و فردا با حضور سران کشورهای بزرگ اقتصادی جهان و مقامات اعضای این گروه در حال برگزاری است ، همچنین نمایندگان چاد، مصر، قزاقستان، لائوس، سنگال، سنگاپور، اسپانیا و تایلند نیز به دعوت چین به هانژو دعوت شده اند و حدود پنج هزار اهالی رسانه و مطبوعات نیز موضوعات خبری آن را دنبال می کنند.

به مناسبت برگزاری این نشست هم اکنون شمار زیادی از رهبران کشورهای مختلف در شهر هانگژو حضور یافته‌اند تا در این نشست مهم موضوعاتی از قبیل؛ «به سمت نوآوری»، «تقویت، یکپارچگی و جهان شمول بودن اقتصاد» را مورد بررسی قرار دهند.

۰۴٫۰۹٫۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*