خانه / فرهنگ و هنر / سینما / تاثیرات نا امنی بر صنعت فلم سازی در افغانستان

تاثیرات نا امنی بر صنعت فلم سازی در افغانستان

شهربانو سادات که روی بخش دوم فلم گرگ و گوسفند کار را آغاز کرده است می گوید که در هر فلم وی صدها زمینه کار ایجاد می شوند اما ناامنی ها در کشور سبب شده اند که این زمینه های کار برای شهروندان خارجی فراهم شوند.

شهربانو سادات فلم گرگ و گوسفند را با بازیگرانی از کشور در تاجیکستان فلم برداری کرد. او می گوید که اکنون بخش دوم فلم گرگ و گوسفند در پولند فلم برداری خواهد شد.

شهربانو می گوید که فلم گرگ و گوسفند پنج فلم دراز داستانی را در بر خواهد گرفت و هر یک از این فلم ها داستان های راستین از فرهنگ مردمان کشور را بازتاب خواهد داد.

شهربانو سادات، فلم ساز گفته است:”بازیگران را از کابل انتخاب می کنیم و به پولند می بریم و در انجا ساختمانی ساخته ایم و کابل سال های ۱۹۸۶ الی ۱۹۹۰ را به تصویر می کشیم.”

شهربانو سه ماه در یک گارگاه آموزش فلم مستند از سوی آموزگاران فرانسه یی آموزش دیده است او می گوید یک داکتر آلمانی که قرار بود نقش اول را در نخستین فلم مستند وی بازی کند دو هفته پیش از آغاز فلم برداری وی از سوی طالبان درراه بدخشان کشته شد و این کار سبب شد که وی مستند را داستانی سازد و فلم های داستانی مستند بسازد.

وی می افزاید:”فلم یک فرصت مناسب شغلی است. در هرفلم که فلم برداری می کنیم تا سه صد فرصت کاری ایجاد می شود اما نا امنی سبب شده است که فرصت ها در بیرون از کشور برای شهروندان بیرونی مساعد گردد.”

شهربانو تا اکنون چهار فلم ساخته است و هرچند فلم های وی در جشنواره های گونه گون به نمایش گذاشته شده اند اما فلم آخیر وی در جشنواره کن جایزه گرفت.

پنجشنبه ۱۱ سنبله ۱۳۹۵
نوشته شده توسط Nabilla Ashrafi

منبع : طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*