خانه / خبرها / سازمان ملل با وجود تحریم‌ها میلیون‌ها دالر به سوریه پرداخت کرده است

سازمان ملل با وجود تحریم‌ها میلیون‌ها دالر به سوریه پرداخت کرده است

روزنامه بریتانیایی گاردین، سه‌شنبه ۳۰ اوت در گزارشی نوشت که سازمان ملل متحد، قراردادهایی به قیمت ده‌ها میلیون دلار با سازمان‌ها و افرادی نزدیک به بشار اسد رئیس نظام سوریه منعقد کرد که هدف از آن، انجام دادن ماموریت‌های بشر دوستانه توسط آن‌ها است.

بنا بر این گزارش، این قراردادها با وجود تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه نظام اسد منعقد شده است.

روزنامه گاردین نوشته است که صدها قرارداد سازمان ملل متحد را از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ که بیش از ۲۹۰ هزار کشته بر جای گذاشت، بررسی کرده است.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از این قراردادها، با وجود تحریم‌های سازمان‌ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه طرف‌های دوم قرارداد، بسته شده است.

همچنین سازمان ملل متحد، بیش از ۱۳ میلیون دلار برای توسعه کشاورزی، به نظم اسد داده است با وجود این‌که اتحادیه اروپا، وزارتخانه طرف قرارداد را تحریم کرده است.

سازمان بهداشت جهانی که بیش از ۵ میلیون دلار برای حمایت از بانک ملی خون سوریه وابسته به وزارت دفاع این کشور، پرداخت کرده است.

روزنامه بریتانیایی ادامه داده که در آژانس وابسته به سازمان ملل متحد، شریک سازمان «سیریا تراست چاریتی» هستند که اسماء الاسد همسر بشار اسد ریاست آن را بر عهده دارد.

سازمان یونیسیف نیز۲۸۶ هزار دلار به سازمان خیریه البستان که رامی مخلوف پسر دایی ثروتمند بشار اسد آن را مدیریت می‌کند، پرداخته است. مخلوف از سوی سازمان ملل متحد تحریم شده است.

مسئولانی در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوال روزنامه گاردین درباره دلیل این پرداخت‌هت گفته‌اند که به دلیل شدت خشونت‌ها و پیچیدگی‌هایموجود، آزادی برای انتخاب شرکایی که نیازهای بشر دوستانه مردم را تامین کنند، «محدود» است.

یک مسئول دیگر در سازمان ملل متحد این نگرانی را مطرح کرده که نظام اسد، به جای توزیع کمک‌ها، آن‌‌ها را به سود خود مصادره کند.

دبی-العربیه.نت فارسی

۲۹٫۰۸٫۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*