خانه / خبرها / رئیس جمهور و رئیس اجرائیه به توافق رسیدند

رئیس جمهور و رئیس اجرائیه به توافق رسیدند

رئیس جمهور و رئیس اجرائیه حکومت، بر سر اصلاحات در نظام انتخاباتی، توزیع تذکرهٔ الکترونیکی و تشکیل کمیسیون تعدیل قانون اساسی به توافق رسیدند.
«احمد امید میثم» معاون سخنگوی ریاست اجرائیه به رسانه‌ها گفت که رئیس جمهور و رئیس اجرایی، پیرامون نحوهٔ کار حکومت وحدت ملی برای سومین بار با هم دیدار کردند.
وی افزود که در این دیدار، روی چهار مورد مهم، از جمله «آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی»، «توزیع تذکره الکترونیکی»، «تشکیل کمیسیون تعدیل قانون اساسی» و «تعیین اعضای کمیته نظارت برتطبیق توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی»، به توافق رسیدند.
وی با بیان اینکه جزئیات بیشتری در خصوص موارد به توافق رسیده، در هفته جاری رسماً اعلام خواهد شد گفت که احتمالاً رئیس جمهور و رئیس اجرائیه، نشست‌های دیگری به منظوری بحث روی مسائل مهم کشوری داشته باشند.
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت نیز گفته است که بحث‌ها روی تطبیق تفاهمنامهٔ تشکیل حکومت وحدت ملی جریان دارد و روند تطبیق کامل مفاد توافقنامه سیاسی را با مشوره و تفاهم دنبال می‌کند.
به نقل از پژواک، اختلافات میان ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه، پس از آن بالا گرفت که حدود دو هفته قبل رئیس اجرایی بر رئیس جمهور انتقادات تند نمود و گفت که تعهدات اساسی موافقتنامه سیاسی چون تدویر لویه جرگه، تعدیل قانون اساسی، مبدل شدن ریاست اجرایی به صدارت اجرایی و اصلاحات انتخاباتی، عملی نشده است.

دوشنبه ۸ سنبله ۱۳۹۵

پایگاه خبری آفتاب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*