خانه / ورزش / فوتبال / پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال افغانستان آغاز شد

پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال افغانستان آغاز شد

پنجمین دور لیگ برتر فوتبال افغانستان امروز پنجشنبه چهارم سنبله/شهریور، با رونمایی ترانه جدید لیگ، در کابل آغاز شد.

لیگ برتر فوتبال افغانستان همه ساله با حضور هشت تیم از هشت منطقه این کشور برگزار می‌شود.
در مراسم افتتاحیه بازی‌ها، ترانه جدید لیگ که آهنگ آن ساخته وحید قاسمی است با صدای اشکان عرب، زیبا حمیدی، راشد آریا، از هنرمندان جوان ستاره افغان اجرا شد.

بعد از مراسم افتتاحیه، دو تیم دسپین غر بازان قهرمان دوره گذشته و سیمرغ البرز در بازی افتتاحیه به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

در این مسابقات مانند چهار فصل گذشته؛ تیم‌ها در دو گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت از هر گروه دو تیم راهی مرحله نیمه نهایی می‌شود.
تیم‌های شاهین آسمایی، دمیوند اتلان، طوفان هریرود و موجهای اباسین در گروه نخست و تیم‌های د سپین غر بازان، سیمرغ البرز، موجهای آمو و عقابان هندوکش در گروه دوم قرار دارند.

امسال تیم‌ها شمار زیادی از بازیکنان جدید را به خدمت گرفته‌اند که باعث هیجان بیشتر رقایت‌ها خواهد شد.
در چهار فصل گذشته این رقابتها؛ در فصل نخست تیم طوفان هریرود قهرمان شده بود، در فصل دوم و سوم شاهین آسمایی توانسته بود به مقام قهرمانی برسد و در فصل چهارم نیز دسپین غر بازان قهرمان لیگ برتر فوتبال افغانستان شد.

حضور بی‌شمار بانوان مانند سال‌های گذشته یکی دیگر از نکات مهم این لیگ به حساب می‌آید.

سازمان‌دهندگان لیگ برتر فوتبال افغانستان برای بانوان جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته و بانوان می‌توانند براحتی به ورزشگاه بروند و مسابقات را تماشا کنند.

منبع : بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*