خانه / خبرها / تاکید ایران و روسیه بر ضرورت اجرای دقیق و کامل برجام

تاکید ایران و روسیه بر ضرورت اجرای دقیق و کامل برجام

روسای ایران و روسیه در نشستی در باکو تاکید کردند که برای گسترش و تعمیق همه‌جانبه به سوی روابط راهبردی تهران مسکو مصمم هستند.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه که عصر دوشنبه در باکو انجام شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسیر همکاری‌های راهبردی گام برمی‌دارند، تأکید کرد: تهران از گسترش و تعمیق روابط با مسکو استقبال می‌کند.

رئیس‌‌جمهور اظهارداشت: طی ماه‌های گذشته روند روابط دو کشور رو به جلو و توسعه‌ای بوده است.

روحانی با ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان برای جستجوی راههای توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه و چند جانبه افزود: اجلاس باکو زمینه‌ساز تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و به تبع آن، تحکیم ثبات و امنیت منطقه است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در تجارت دو جانبه باید به سمت کاهش تعرفه ها و تجارت آزاد حرکت نماییم، گفت: این مسیر باید در تجارت با اوراسیا ادامه یابد.

روحانی ضمن استقبال از سرمایه گذاری و مشارکت شرکت‌های روسی در کنار سایر شرکت‌های بین‌المللی در حوزه انرژی با ایران؛ به مذاکرات هسته‌ای اشاره و اظهار داشت: نقش روسیه در موفقیت این مذاکرات و اجرای دقیق و کامل تعهدات طرفین در برجام سازنده و مثبت بوده است.

رئیس‌‌جمهور به موضوعات منطقه ای و از جمله سوریه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی نباید اجازه یابند تا با تغییر نام به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه دهند، گفت: همکاری و همفکری خوبی بین ایران و روسیه در این زمینه وجود دارد که باید این مسیر را تا هدف نهایی و برقراری صلح و ثبات کامل در سوریه و منطقه ادامه دهیم.

رئیس‌‌جمهور روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ها بین دو کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، صنعتی و حمل و نقل ، گفت: جهش در روابط دو کشور طی ماه‌های گذشته حاصل جدیت مقامات ایرانی بوده و در حوزه اقتصادی ، منجر به امضاء اسناد مهمی در زمینه روابط تجاری شده است.

ولادیمیر پوتین” ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری جلسه کمیسیون همکاری‌های مشترک بین دو کشور تشکیل و همکاری‌ها در زمینه فنی و علمی گسترش یابد.

رئیس‌‌جمهوری روسیه با اعلام حمایت از حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در اورآسیا برای تجارت آزاد، اظهار داشت: امیدواریم که این مذاکرات تا پایان سال جاری انجام شود.

پوتین با تأکید بر اینکه طی ماه‌های گذشته روابط فرهنگی دو کشور نیز توسعه محسوسی یافته است، ادامه داد: از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بابت کرسی‌های زبان روسی در دانشگاه‌ها قدردانی می‌کنیم.

رئیس‌‌جمهوری روسیه اظهار داشت: اجلاس باکو فرصت مناسبی برای مرور روابط دوجانبه و اجرای توافق‌نامه‌هاست.

در این جلسه طرفین بر ضرورت همکاری‌ها در زمینه انرژی هسته‌ای، اجرای کامل و دقیق برجام و همچنین حفظ ماهیت تروریستی گروهک جبهه النصره تأکید کردند.

هشتم اگست ۲۰۱۶

خبر گزاری تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*