خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / بررسی‌ها در مورد نشست چرخ بال پاکستانی آغاز شده‌است

بررسی‌ها در مورد نشست چرخ بال پاکستانی آغاز شده‌است

وزارت دفاع افغانستان از آغاز بررسی‌ها در بارۀ چگونگی نشست اضطراری یک چرخ بال پاکستان در ولایت لوگر خبر میدهد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت اعلام نمود  که حکومت افغانستان پس از پایان بررسی‌ها در این باره موضع اش را در برابر پاکستان روشن خواهد ساخت.

آقای رادمنش به روز جمعه می‌گوید پیش از این پاکستان اجازۀ عبور یک  چرخبال نوع می ۱۷ بسوی روسیه را از افغانستان گرفته بود؛ اما روشن نیست که آیا همین هلی کوپتر بوده‎است و یا نه.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت می‎گوید هلیکوپتر در منطقه دشوار گذر بنام لکی که در ولسوالی “ازره” این ولایت موقیت دارد، نشست اضطراری کرده‎است.

وی افزود:

” دولت پاکستان اجازۀ عبور یک بال هلیکوپتر را از فضای افغانستان بسوی کشور روسیه جهت ترمیم گرفته بود . تحقیات روی این‌که آیا این همان هلیکوپتر میباشد یانه، جریان دارد و موضع ما پس از پایان بررسی‌ها روشن خواهد شد.”

یک روز پیش از این، سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که یک هلیکوپتر پاکستانی در ولایت لوگر در شرق افغانستان سقوط کرده‌است.

این هلیکوپتر از ایالات پنجاب پاکستان پرواز کرده بود و با شش سرنشنین که یکی از آنان یک مهندس روسی بوده، در منطقۀ ” ازره” این ولایت نشست اضطراری کرده‌است.

به گفتۀ برخی منابع طالبان مسلح تمامی سرنشینان این هلیکوپتر را با خود به جای نا معلومی برده‌اند.

دراعلامیۀ وزارت دفاع افغانستان آمده است که این چرخ بال در ولسوالی ازره ولایت لوگر دیروز نشست کرده و دهشت افگنان بالای آن حمله ور شده پیلوت و شش راکب آنرا با خود برده‌اند.

همچنان وزارت دفاع پاکستان اعلام نموده است که  افسران متقاعد اردو و یک راهنمایی روسی در جمع سرنشینان این چرخبال بوده اند که از سوی طالبان  به مسیر نا معلوم برده شده‌اند.

۸ اگست ۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*