خانه / خانواده / اطفال / دولت افغانستان حدود دو صد زندان پنهانی دارد

دولت افغانستان حدود دو صد زندان پنهانی دارد

دیده بان حقوق بشر در مورد بازداشت کودکان به اتهام همکاری با مخالفان مسلح در افغانستان ابراز نگرانی می کند.
در گزارش تازه ای که از سوی این سازمان پخش شد آمده است که نیرو‌های امنیتی افغان، صد‌ها کودک و نوجوان را که کمتر از ۱۸ سال عمر دارند، به اتهام تهدید به منافع ملی بازداشت کرده اند.
براساس این گزارش، حدود دوصد زندا پنهانی در کشور وجود دارد که شمار زیادی از کودکان، به اتهام ارتباط با طالبان، تلاش انجام حملات انتحاری و یا هم همکاری با گروه های مخالف دولت زندانی اند.
در گزارش این سازمان گفته شده است که این زندان های پنهانی از سوی پولیس، امنیت ملی و اردوی افغانستان اداره می‌شوند.
از سوی هم در گزارش همچنان گفته شده، در زندان های افغانستان، لت و کوب به وسیله کیبل و یا پایپ، فشار دادن اعضای تناسلی، تهدید به تجاوز جنسی و سایر موارد در شکنجه‌ها شامل است.
دیده بان حقوق بشر بر اساس مصاحبه‌های که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ از سوی سازمان ملل متحد انجام شده، می‌گوید، در مقایسه با بزرگ سالان، شکنجه کودکان بازداشت شده در افغانستان هفت درصد بیشتر است.
به نقل از منبع؛ نیرو‌های امنیتی افغان به خاطر بازداشت شده‌ها را شکنجه می‌کنند که در باره گروه‌های مسلح برای آنها معلومات بدهند.
با این حال وزارت داخله می گوید:در مورد این گزارش تحقیق خواهند کرد و با مسولان که کودکان را در زندان ها تحت شکنجه قرار میدهند، برخورد قانونی می کنند.
صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت می افزاید: پولیس حق ندارد با کودکان بازداشت شده در محابس برخورد نادرست نماید.
این در حالیست دیده بان حقوق بشرخواهان تحقیق در مورد ادعا‌های شکنجه و بد رفتاری با کودکان است و از حکومت افغانستان می‌خواهد تا بر اساس پروتوکول سازمان ملل متحد برای آغاز زندگی نو به کودکان متهم به ارتباط با گروه‌های مسلح و ادغام مجدد آنها در جامعه، این کودکان را به یونیسف و یا سایر نهاد‌ها و موسسات حمایت از کودکان بسپارد.

تهيه شده توسط فخرالدین قاری زاده
جمعه ۰۸ اسد ۱۳۹۵

کلید گروپ

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*