خانه / خبرها / انفجار در تظاهرات ‘ جنبش روشنایی ‘ در کابل
انفجار در تظاهرات ' جنبش روشنایی ' در کابل
انفجار در تظاهرات ' جنبش روشنایی ' در کابل

انفجار در تظاهرات ‘ جنبش روشنایی ‘ در کابل

سه انفجار تظاهرات ‘ جنبش روشنایی ‘ در کابل را هدف قرار گرفت

دست‌کم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند
برگزارکنندگان گفته‌اند هزاران نفر در تظاهرات شرکت کرده بودند
حامیان جنبش روشنایی مخالف تغییر خط انتقال برق وارداتی ترکمنستان از بامیان به سالنگ هستند

ریاست اجرائیه افغانستان با محکوم کردن حادثه امروز، گفته که به نیروهای امنیتی کشور هدایت می‌دهد تا با تمام توان در پیگیری عاملان این عمل هولناک تروریستی و تامین امنیت شهروندان تلاش نمایند.

اسماعیل کاووسی، سخنگوی وزارت صحت/بهداشت افغانستان گفته که شمار کشته شدگان این انفجار به ۶۱ نفر و شمار زخمیان به ۲۰۷ نفر رسیده است.

داوود ناجی از رهبران ‘جنبش روشنایی’ گفته است که حادثه امروز انفجار است و حمله انتحاری نیست. دولت باید در اسرع وقت گزارش قانع کننده‌ای به ما بدهد.

گروه طالبان اعلام کرده که انفجار امروز کابل ربطی به آنان ندارد.

شماری از فعالان مدنی در بامیان در اعتراض به “عدم توجه کافی” دولت به تامین امنیت تظاهرکنندگان ‘جنبش روشنایی’ در کابل، مانع پرواز هواپیمای سه عضو کابینه شده‌اند. محمد یوسف، یکی از این فعالان مدنی به بی‌بی‌سی گفت تا زمانی که حکومت پاسخ قناعت‌بخشی در خصوص سهل انگاری خود در تامین امنیت معترضان در کابل نداده، آنها نمی گذارند که این وزیران از بامیان به کابل پرواز کنند. طاهر الیاسی، خبرنگار آزاد در بامیان گفت که فیروزالدین فیروز، وزیر صحت/بهداشت، فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی و نصیراحمد درانی، وزیر توسعه روستایی در یک سفر کاری در بامیان به سر می‌برند. به گفته او، معترضان در ورودی فرودگاه بامیان هستند و از مردم این ولایت هم خواسته‌اند که به جمع آن‌ها بپیوندند و در حال حاضر تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*