خانه / خبرها / احتمال افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه

احتمال افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از احتمال افزایش نیروهای نظامی این کشور در سوریه خبر داد .
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «تاس»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رسانه‌ای رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد: احتمال افزایش شمار نظامیان روسی در سوریه همچنان وجود دارد.

پسکوف، امروز- جمعه- طی سخنانی مطبوعاتی گفت: زمانی‌که تصمیم به کاهش گروهی از نیروهای هوایی روسیه در سوریه گرفته شد، رئیس‌جمهور و نظامیان روسیه از طریق اظهارات خود خاطرنشان کردند که زیرساخت‌های موقت همچنان (در سوریه) می‌مانند و از این‌رو امکان افزایش شمار این نیرها به شکلی سریع و مطابق با ماموریت‌های محول شده وجود دارد.»

وی تأکید کرد: افزایش احتمال این نیروها را رئیس‌جمهوری روسیه از مدت‌ها پیش مطرح کرده بود.

سخنگوی رسانه‌ای رئیس‌جمهوری روسیه یادآوری کرد: گفت‌وگوهای برنامه‌ریزی شده بین روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد درباره سوریه، هفته آینده در ژنو برگزار می‌شود. آخرین نشست از این دست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از یک‌سو و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از سوی دیگر بود.

از سوی دیگر، منابع نظامی روسی از تعیین «الکساندر جورافلوف» به عنوان فرمانده جدید نیروهای روسی مستقر در سوریه، خبر دادند.

در همین ارتباط، روزنامه «کامرسانت» روسیه نوشت: جورافلوف در عملیات نظامی روسیه در سوریه شرکت داشت و رئیس ستاد نیروهای روسی در پایگاه هوایی «حمیمیم» در حومه لاذقیه بود.

طبق این گزارش، ژنرال الکساندر جورافلوف قبلا سمت معاون فرمانده منطقه نظامی در جنوب روسیه را بر عهده داشت.

خبر گزاری تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*