خانه / خانواده / جوانان / نگرانی‌ها از آزار و اذیت جنسی دختران در دانشگاه‌ها

نگرانی‌ها از آزار و اذیت جنسی دختران در دانشگاه‌ها

وزارت تحصیلات عالی، از آزار و اذیت جنسی دختران در دانشگاه‌ها، سخت نگران است.

مسوولان این وزارت، می گویند که نبود مصئونیت و آزار و اذیت دختران در دانشگاه‌ها، سبب شده است تا شماری ازدختران، ترک دانشگاه بکنند.

به تازه‌گی، وزارت تحصیلات عالی، راهکاری را برای منع تبعیض، آزار و اذیت جنسی درنهادهای تحصیلات عالی، در دست گرفته است.

فریده مومند وزیرتحصیلات عالی می گوید:”یکی ازمهم ترین اولویت‌های کاری ما دراین زمینه، ایجاد فضای مصئون تحصیلی برای قشراناث درنهادهای علمی واکادمیک بوده و به همین منظور، پالیسی منع آزار واذیت جنسی را درنهادهای تحصیلی تدوین نموده ایم.”

این چالش‌ها، مانع رشد آموزش درکشورنیز می تواند شوند. چیزی که وزارت تحصیلات عالی هم، پیامد های ناگواراین معضل را، می پذیرد.

محمد عثمان بابری معین علمی وزارت تحصیلات عالی می گوید:”یکی ازیافته های ما این است که خواهران خودشان را درکانون‌های علمی مصئون احساس نمی کنند وحضوراستادان اناث، می تواند یک نقش بسیارمهم را دراین راستا، داشته باشد.”

آمارها نشان می دهند که امسال، میزان راه یافتن دختران به دانشگاه‌ها تا سی و پنج درصد، افزایش یافته است.

اما، هنوزهم، پدیده‌های ناپسندی استند که دختران را دردانشگاه‌ها، سخت می آزارند.

سپوژمی وردک معین وزارت امورزنان می گوید:”درپوهنتون کسانی که از تمام قوانین دین خود باخبر استند، افغان استند و باغیرت خود را می دانند، چرا سبب آزار واذیت خواهران می شوند؟ چرا نمی گذارند که اینان تحصیلات عالی خود را به پایان برسانند؟”

هنوز، دختران وپسران زیادی استند که عواملی، مانع رفتن آنان به مکتب ودانشگاه ها می شوند، از این میان، ناامنی‌ها درکشور، یکی ازاین عوامل بوده می تواند.

سه شنبه ۲۲ سرطان ۱۳۹۵

نوشته شده توسط Abdul Wali Arian

منبع : طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*