خانه / سیاست / تحلیل ها و دیدگاه ها / چرا اردوغان از پوتین معذرت خواست

چرا اردوغان از پوتین معذرت خواست

بعضی از رسانه ها به این نظر اند که در سال های اخیر اردوغان ناخواسته کشور خود را در حالت انزوای بین المللی غیر اعلان شده قرار داده است. معدرت خواهی از روسیه کمی تشنج در سیاست خارجی ترکیه را راحت میسازد.

اردوغان دیگر راهی نجات بجز از معذرت خواهی نداشت.

رسانه های خارجی: مغذرت خواهی اردوغان به اساس محاسبه جیوپلیتیکی میباشد

۲۷ جون اردغان بخاطر سقوط طیاره سو ۲۴ روسی در ماه نوامبر ۲۰۱۵توسط طیاره اف ۱۶ ترکی از پوتین معذرت خواست و رسانه های غربی عاجل به معذرت خواهی اردوغان عکس العمل نشان دادند.

به گزارش رشد؛ بعضی از رسانه ها به این نظر اند که در سال های اخیر اردوغان ناخواسته کشور خود را در حالت انزوای بین المللی غیر اعلان شده قرار داده است. معدرت خواهی از روسیه کمی تشنج در سیاست خارجی ترکیه را راحت میسازد.

نشریه The Atlantic مینویسد که معذرت خواهی اردوغان از پوتین- رویداد مهم میباشد و ترکیه سعی می ورزد به این شکل از انزوای بین المللی عبور کند.

Foreign Policy مینویسد که اردوغان شخص مغرور است و کسی که او را تحقیر کرده باشد، هیچکاه نمی بخشد و اصلاً از کسی معذرت هم نمی خواهد. اما حالا اینکه اردوغان دست به چنین اقدام در مقابل پوتین زده است، گام خوبی برای تامین روابط ترکیه و روسیه میباشد. این گام وقتی اتحاذ گردیده است که شرق نزدیک تحت تهدید داعش قرار گرفته است.

تحلیل گر  Al Jazeera  مینویسد که برای رهبر ترکیه عادی ساختن روابط با روسیه بهتر از تحقیر ناشی از عذرخواهی است.

Fox News. مینویسد که یکی از عوامل معذرت خواهی اردوغان از پوتین، تاثیر تحریمات روسیه علیه ترکیه است. لغو تحریمات برای ترکیه بسیار مهم و حیاتی میباشد زیرا با اتخاذ تحریمات روسیه، اردوغان تحت فشار داخلی نیز قرار گفته است.

Financial Times, بریتانیائی مینویسد که تحریمات روسیه علیه ترکیه تاثیر بسیار جدی به اقتصاد و عرصه توریزم ترکیه بیشتر نسبت به بحران ۱۹۹۹ گذاشته است. اردوغان دیگر راهی نجات بجز از معذرت خواهی نداشت.

منبع : خبر گزاری رشد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*