خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس «بانوی خبرنگار» در هرات برگزار شد

نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس «بانوی خبرنگار» در هرات برگزار شد

نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس «بانوی خبرنگار» دیروز سه شنبه در هرات برگزار شد.
این جشنواره توسط انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان و به همکاری دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هرات و نهاد بانوان خبرنگار افغانستان با شرکت مقام‌های محلی هرات، استادان دانشگاه، خبرنگاران و دانشجویان در دانشگاه هرات برگزار شد.
فیصل کریمی، رییس انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان می‌گوید که هدف از برگزاری این جشنواره، تشویق دختران و بانوان هرات برای انجام فعالیت‌های خبرنگاری و عکاسی حرفه‌ای است.
او می گوید که در این جشنواره حدود ۳۰۰ عکس از چهل بانوی خبرنگار نامزد شد که از این میان، چهل عکس برتر در نمایشگاه عکس بانوی خبرنگار به مدت سه روز به نمایش گذاشته شد.
جایزه‌ی بهترین عکس جشنواره و نمایشگاه به الهه ساحل عکاس خبرنگار در هرات تعلق گرفت.
او می گوید: «برگزاری چنین جشنوارهایی برای عکاسان انگیزهای بیشتری می‌دهد تا در آینده با نیروی بیشتری برای گرفتن نگاره سعی وتلاش کنند.»
دومین عکس برتر جشنواره به شکریه، دانشجوی ژورنالیزم دانشگاه هرات تعلق گرفت.
و مقام سوم این جشنواره‌ی عکس را رویینا رسولیار دانشجوی ژورنالیزم دانشگاه هرات از آن خود کرد.
در همین حال سهیلا عرفانی، رییس دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هران نیز در سخنرانی، این جشنواره و نمایشگاه عکس را در زمینه تشویق و بهبود فعالیت های حرفه‌ای زنان خبرنگار موثر دانست و تاکید که باید تلاش صورت گیرد تا مشارکت و جایگاه زنان در حوزه رسانه‌ها گسترش یابد.
از سوی دیگر آریا رووفیان رییس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات این اقدام انستیتوت را گامی ارزشمند و موثر در راستای پیشرفت و بهبود فعالیت‌های زنان خبرنگار در هرات دانست.
انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان این جشنواره و نمایشگاه را به همکاری مالی صندوق ملی حمایت دموکراسی برگزار کرده است. پیش از این، این انستیتوت چندین دوره‌ی آموزشی حرفه‌ای را برای زنان خبرنگار در هرات برگزار نموده و زمینه دوره‌های کارآموزی را نیز برای دانشجویان دختر رشته‌ی ژورنالیزم نیز فراهم کرده است.

چهارشنبه ۹ سرطان ۱۳۹۵

منبع : هست صبح

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*