خانه / خبرها / گزارش‌های جهان / وزیر دفاع روسیه به طور غیر مترقب از سوریه دیدن کرد

وزیر دفاع روسیه به طور غیر مترقب از سوریه دیدن کرد

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در یک سفر از قبل اعلام ناشده با بشار اسد رئیس جمهور سوریه ملاقات کرد. این اولین دیدار یک سیاستمدار ارشد روسیه در پنج سال گذشته از سوریه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه “سانا”، این سفر کاری وزیر دفاع روسیه به روز شنبه (۱۸ جون) به سوریه به دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین صورت گرفته است. همکاری های نظامی و همچنان مبارزۀ مشترک علیه “سازمان های تروریستی در خاک سوریه” موضوعات اساسی این دیدار را تشکیل می دادند.

دیدار از قطعات روسی در پایگاه هوایی

وزارت دفاع روسیه گفته است که سرگئی شویگو همچنان از پایگاه هوایی روسی “حمیمیم” در غرب سوریه نیز دیدن کرده است. روسیه یکی از نزدیکترین متحدان رهبری سوریه است. قوای هوایی روسیه از سپتمبر سال گذشته به اینسو با حملات هوایی از قطعات اسد حمایت می کند. این نیروها، به قول مقامات روسی، “گروه های تروریستی” مانند ملیشه های جهادگرای “دولت اسلامی” را هدف قرار می دهند. شورشیان میانه رو سوریه و حامیان خارجی شان برعکس نیروی هوایی روسیه را متهم می سازند که به منظور کمک به اردوی سوریه، نخست از همه جنگجویان اپوزیسیون معتدل را هدف حملات قرار می دهد.

نگرانی ایالات متحدۀ امریکا

در این میان وزارت دفاع روسیه در یک کنفرانس ویدیویی با جانب روسی، نگرانی عمیق خود را در مورد حملات اخیر نیروی هوایی روسیه بر شورشیانی که با حمایت ایالات متحدۀ امریکا علیه اسلامگرایان تندرو می جنگند، ابراز داشت. به قول سخنگوی پنتاگون، شورشیان موسوم به “اردوی جدید سوریه” زمانی در جنوب سوریه مورد حمله هوایی قرار گرفته اند که به ملاقات رزمندگان قبایلی عراق رفته بودند تا یک مبارزۀ مشترک علیه گروه تروریستی “دولت اسلامی” در سوریه و عراق را همآهنگ سازند. این سخنگو بار دیگر خواستار تبادل بهتر اطلاعات با مسکو شد تا از “اتفاقات ناگوار و سوءتفاهم ها” جلوگیری شده بتواند.

DW.COM

۱۹٫۰۶٫۲۰۱۶

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*