خانه / خبرها / بخش سوم راه‌آهن هرات-خواف به زودی تکمیل می‌شود
راه آهن هرات
راه آهن هرات

بخش سوم راه‌آهن هرات-خواف به زودی تکمیل می‌شود

مسئولان کنسولگری ایران در هرات، از تکمیل شدن بخش سوم خط آهن هرات-خواف در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

خط آهن هرات – خواف دارای چهار بخش است که براساس توافق میان افغانستان و ایران، کار ساخت سه بخش آن از سوی ایران تکمیل می‌شود.
اکنون «محمود افخمی رشیدی» سرکنسول ایران در هرات می‌گوید: از مجموع سه‌بخش این خط راه آهن دو بخش آن تکمیل شده و به زودی کار بخش سوم این پروژه نیز آغاز خواهد شد.
پروژه راه آهن هرات – خواف یکی از عمده‌ترین پروژه‌های خط آهن در کشور به حساب می‌آید، که کار ساخت آن بیش از ۷ سال پیش آغاز شده بود.
سرکنسول ایران در هرات تاکید می‌کند که توجه به روند تکمیلی کار ساخت خط آهن هرات-خواف، همزمان با امضای توافق‌نامه ترانزیتی بندر چابهار که  میان رؤسای جمهور افغانستان و ایران و نخست وزیر هند صورت گرفت، نیز بیشتر شده است.
طول مجموعی این پروژه ۱۹۱ کیلومتر گفته شده  که  ۷۶ کیلومتر آن در خاک  ایران و ۱۱۵ کیلومتر ان در داخل  افغانستان قرار دارد.
«انجینیر بشیر شیوا» کارشناس امور شهرسازی در هرات به این باور است که تکمیل شدن خط آهن هرات-خواف می‌طلبد تا دولت برای انکشاف این خط آهن در ولایت‌های مختلف کشور،  طرح‌های بنیادی را روی دست گیرد.
با تکمیل شدن پروژه خط آهن هرات- خواف، غرب افغانستان برای نخستین بار دارای راه آهن می‌شود و از طریق شبکه راه آهن سراسری ایران، به شبکه راه آهن ترکیه – اروپا و بندرهای ایران در خلیج فارس راه پیدا می‌کند.

پنجشنبه ۶ جوزا ۱۳۹۵

پیام آفتاب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*