خانه / خبرها / توتاپ از سالنگ می‌گذرد
توتاب سالنگ
توتاب سالنگ

توتاپ از سالنگ می‌گذرد

کمیسیون ملی حل مشکل عبور خط برق آسیای میانه از مسیر سالنگ یا بامیان امروز در حالی اعلام کرد که توتاپ از سالنگ می‌گذرد که شورای عالی مردمی همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهد و قرار است روز جمعه یک گردهمایی بزرگ دیگر را در کابل راه اندازی کند.

کمیسیون ملی حل مشکل عبور خط برق آسیای میانه از مسیر سالنگ یا بامیان امروز (۴ جوزا ۱۳۹۵) در حالی اعلام کرد که توتاپ از سالنگ می‌گذرد که شورای عالی مردمی همچنان به اعتراضات خود ادامه می‌دهد و قرار است روز جمعه ۷ جوزا یک گردهمایی بزرگ دیگر را در کابل راه اندازی کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پیام آفتاب، «عبدالستار مراد»، وزیر اقتصاد و عضو کمیسیون ملی بررسی خط برق توتاپ، امروز سه شنبه به رسانه‌ها گفت که خط برق آسیای مرکزی به سوی پاکستان (توتاپ) از مسیر اصلی خود یعنی سالنگ عبور می‌کند.
وی تأکید کرد که رضایت معترضان حاصل شده است.
وزیر اقتصاد افزود نتیجه قطعی کمیسیون ملی دو روز بعد توسط رئیس جمهور اعلام می‌شود.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که برخی از اعضای شورای عالی مردمی که توسط حکم رئیس جمهور در عضو کمیسیون ملی معرفی شده بودند، در کمیسیون شرکت نکردند.
آقای مراد اما می‌گوید «برنا کریمی»، «محمود بلیغ»، «شریفی بلخابی» و «همایون رسا» به نمایندگی از معترضین در کمیسیون شرکت کرده بودند که قناعت آنان حاصل شده است.
این در حالی است که شورای عالی مردمی همچنان به خواسته قبلی خود مبنی بر ملغی شدن تصمیم کابینه و عبور خط برق توتاپ از بامیان تأکید می‌کنند.
عبدالستار مراد اما می‌گوید در تصمیم گرفته شده منافع ملی و مصالح اولیای کشور در نظر گرفته شده است.
وزیر اقتصاد گفت بر اساس فیصله کمیسیون قرار است یک خط برق ۳۰۰ مگاواتی به ولایت بامیان کشیده شود و این طرح قناعت شورا را حاصل کرده است.
شورای عالی مردمی قبلاً تأکید کرده بودند که درب‌های مذاکره با دولت را نبسته‌اند اما مذاکره به معنای معامله را قبول ندارند؛ شورای عالی مردمی معتقد است که رهبران سیاسی خط خود را از شورا و مردم جدا کرده و اگر وارد مذاکره با دولت شوند از مردم و معترضین نمایندگی نمی‌کنند.
-حفیظ الله رجبی، خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی پیام آفتاب در کابل

سه شنبه ۴ جوزا ۱۳۹۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*