خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / رشد صنعت چاپ در کشور، سبب بلند رفتن تولید کتاب و ارتقای دانش می شود
صنعت چاپ
صنعت چاپ

رشد صنعت چاپ در کشور، سبب بلند رفتن تولید کتاب و ارتقای دانش می شود

رییس و مسوولان مطابع افغانستان با نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور  احمد ضیا مسعود دیدار کردند .

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده‌ فوق العاده‌  رییس جمهوربه آژانس باختر، در دیداری که نماینده فوق العاده رییس با رییس و مسئولان مطابع افغانستان داشت، رییس مطابع افغانستان مشکلات و چالش‌ها فرا راه صنعت چاپ در کشور را با نماینده‌ فوق العاده‌ی رییس جمهور شریک ساخته، از سپردن مواد چاپی به بیرون از کشور شکایت کردند.
آن‌ها گفتند که ارسال و چاپ اسناد وزارت‌خانه‌های معارف و امور داخله و دیگر ارگان‌های دولتی و مستقل ، به بیرون از کشور سبب شده است که شماری از چاپخانه ها در کشور مسدود شده و کارگران شان بیکار بمانند.
به باور آن‌ها چاپ اسناد دولتی از جمله محرمات بوده و وقتی که شرکت های چاپی توانایی چاپ با کیفیت خوب آن را دارد، نباید به خارج از کشور ارسال شود. به گفته رییس اتحادیه مطابع افغانستان شرکت‌های چاپ داخلی توانایی چاپ هرگونه مواد چاپی در کشور را داشته و از ماشین‌های مدرن چاپی جهان استفاده می‌کنند.
احمدضیا مسعود نماینده‌ی فوق العاده‌ی رییس جمهور، در این دیدار بیان داشت که رشد صنعت چاپ در کشور، سبب بلند رفتن تولید کتاب و ارتقای دانش شده و این بخشی از توسعه است که باید از آن حمایت جدی شود. این در حالی است که رئیس جمهور دولت اسلامی افغانستان قبلا در یک فیصله، دستور داده است تا بعد از این تمام کتاب‌های دوره مکتب در داخل کشور به چاپ برسد.

کابل ۳ جوزا باختر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*