خانه / خبرها / سیلاب‌ها در سرپل جان ۲۴ تن را گرفت
سیلاب
سیلاب

سیلاب‌ها در سرپل جان ۲۴ تن را گرفت

در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب در ولسوالی کوهستانات سرپل، ۲۴ نفر جان باختند و ۱۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

والی سرپل می‌گوید که در نتیجۀ سرازیر شدن این سیلاب نزدیک به ۴۰ نفر ناپدید شده‌اند و بیشتر از سد منزل مسکونی ویران شدهاند.

او می‌گوید که نیروهای مدد‌رسان تا هنوز به محل اعزام نشده‌اند و از جنگ‌جویان مخالف دولت می‌خواهد که مانع رسانیدن کمک به آسیب دیده‌گان نشوند.

محمد ظاهر وحدت، والی سرپل می‌گوید: «در نتیجۀ گزارش‌های رسیده در حدود ۷۰ باشندۀ سرپل در اثر سرازیرشدن سیلاب‌ها کشته شدند؛ زخمی و یا مفقود هستند که ما تلاش می‌کنیم تا به سیلاب‌زده‌گان کمک کنیم.»

به دلیل ناامنی و ترس از وجود هراس‌افگنان تا هنوز گروه‌های نجات به محل اعزام نشده‌اند و ساکنان محل در تلاش پیدا کردن کسانی برآمده‌اند که در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب ناپدید شده‌اند.

اما مسئوولان بهداشت می‌گویند که گروه‌های بهداشتی دست به کار شده‌اند و آسیب دیده‌گان این رویداد را زیر درمان قرار داده‌اند.

محمد ظاهر وحدت، والی سرپل می‌گوید: «در این رویداد طبیعی سدها خانه ویران شده‌اند و نیز سدها جریب زمین کشاروزی تخریب شده‌ند. مقام‌های محلی سرپل می‌کوشند تا به زودی به این مشکل شان رسیده‌گی شود.»

بخش‌هایی از ولسوالی کوهستانات هم اکنون زیر ادارۀ طالبان است از این‌رو روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیده‌گان با کندی روبه‌رو شده‌است و قرار است کمک‌ها از سوی ادارۀ هلال احمر به آسیب‌دیده‌گان صورت بگیرد.

پنجشنبه ۳۰ ثور  طلوع نیوز ۱۳۹۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*