خانه / خبرها / گزارش‌های جهان / عملکرد جامعه جهانی برای مسلح کردن مخالفان اسد به سلاح پیشرفته
عملکرد جامعه جهانی برای مسلح کردن مخالفان اسد به سلاح پیشرفته
عملکرد جامعه جهانی

عملکرد جامعه جهانی برای مسلح کردن مخالفان اسد به سلاح پیشرفته

دو روز قبل از افتتاح نشست بین المللی «وین» که برای بحث و بررسی مسئله سوریه برگزار می شود، ریاض حجاب رئیس کمیته عالی مذاکرات سوریه از رویکرد جامعه بین المللی برای مسلح کردن مخالفان سوری به سلاح پیشرفته و پشتیبانی کیفی از آنها با نظارت بین المللی خبر داد.

همزمان با اظهارات جدید ریاض حجاب در باره تصمیم جامعه بین المللی به مسلح کردن مخالفان سوری، نمایندگان چهارده جناح سیاسی مسلح سوری با تشکیل جلسه ای از تشکیل یک جبهه شمالی متحد به موازات جبهه جنوب که اخیرا گروههای سیاسی سوری تشکیل دادن، خبر دادند.

تصمیم تشکیل جبهه متحد شمال سوریه زمانی گرفته می شود که جبهه حلب این روزها شاهد درگیری‌های شدیدی میان گروههای مخالف مسلح و شبه نظامیان داعش بوده است.

ناظران و کارشناسان نظامی بر این باورند که جنگ فرسایشی میان گروههای مسلح در سوریه، ناتوانی مخالفان مسلح در بازگرداندن برخی از روستا تحت اشغال شبه نظامیان مسلح کرد در حلب و ادامه حملات منظم نیروهای اسد و روسیه به حلب و دیگر مناطق، جناح‌های نظامی مخالفان اسد در حلب، ادلب و حومه لاذقیه را وادار کرد که نیروهایشان را تحت یک چتر با نام جبهه شمالی متحد کنند. به همین منظور رهبران و نمایندگان ۱۴ گروه مسلح از جمله جيش الإسلام، الجبهه الشاميه، الفوج الأول، جيش المجاهدين و الفرقه الشماليه برای بررسی طرح اتحاد نیروهایشان دورهم جمع شدند.

با این حال برخی گروههای مسلح مانند:جیش النصر، لشکر الشام، وجنبش آزادگان شام و دیگر گروههای مسلح هنوز وارد این جبهه نشده اند.
جناح‌های نظامی شمال همچنین برای تشکیل یک هیئت نظامی فرماندهی مشترک واحد و منسجم و یک نهاد رسانه ای نظامی تلاش می کنند.
این جناح‌ها اکنون برای تشکیل هیئتی برای تهیه اساسنامه به توافق رسیدند این هیئت موظف است که مانیفست این تشکل نظامی را تنظیم و به گروههای متحد جبهه شمال ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*