خانه / خبرها / گزارش‌های جهان / جدیدترین سیستم ضدهوایی روسیه

جدیدترین سیستم ضدهوایی روسیه

صنایع دفاع موشکی روسیه سیستم جدید ضد هوایی تولید کرده که بر روی یک خودری کشنده نسب شده این ضد هوایی برای دفاع از نیروهای هوابرد روسیه تولید شده تا در صورت فرود هواپیما های جنگی، برای حفظ آسمان و جلوگیری از حملات هوایی به درون سیستم وارد عمل شوند. این نسخه اولین از نوع خود در جهان است. خودروی رزمی هوابرد که به صورت اختصاصی جهت کاربری نیروهای روسیه تولید شده است

صنعت دفاع موشکی روسیه (droppable) سیستم جدید ضد هوایی تولید کرده  که بر روی یک خودروی کشنده نصب می‌گردد. این ضد هوایی برای دفاع از نیروهای هوابرد روسیه تولید شده تا در صورت فرود هواپیماهای جنگی، برای کنترل آسمان و جلوگیری از حملات هوایی وارد عمل شود. این نسخه اولین از نوع خود در جهان است.

نیروهای هوابرد روسیه به زودی به طور موثر از این ضد هوایی برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع محلی استفاده خواهد کرد

این ضد هوایی پیچیده متحرک که ترکیبی از موشک های شناخته شده را داراست مانند پانتسیر-اس۱ و ناتو آن را سام-۲۲ وبه انگلیسی آن را  SA-22 Greyhound نام‌گذاری کرده‌ اند، یک سامانه دفاع هوایی است که از ترکیب موشک زمین‌ به‌ هوامیان‌ برد و توپ ضد هوایی تشکیل شده که توسط دفتر طراحی تجهیزات نظامی روسیه تولید شده‌ است و خودروی بکار برده شده برای این سیستم از نسل BMD-2 (خودروی رزمی هوابرد) است که به صورت اختصاصی جهت کاربری نیروهای روسیه می باشد.

یک عضو شورای مشورتی کمیسیون صنعتی _نظامی روسیه گفت: این مجموعه ضد هوایی ‌ها به یک برگ برنده برای نیروی هوایی روسیه محسوب می شود. که برای ارتفاع از حملات هوایی برد متوسط و بالا طراحی شده است.

ویژگی های پانتسیر-اس۱ نشان می دهد که می تواند اهداف در ارتفاع ۱۵ متر تا ۲۰ کیلومتر را رهگیری و منهدم کند. و همچنین موشک پانتسیر-اس۱ اشیاء موجود در هوا را در سرعت های ۱۰۰۰ متر بر ثانیه تا ۳۶۰۰ کیلومتر بر ساعت را رهگیری می کند و این به این معنا است که ضد هوایی قادر خواهد بود هر هواپیما و موشک کروز و یا هواپیماهای بدون سرنشینی را ساقط کند. این مجموعه همچنین به سامانه هوشمند هوایی مجهز بوده و با استفاده از دو توپ ۳۰ میلی متری که بطور مستقل عمل می کنندو به طور خاص به پایین هلیکوپتر حمله می‌کند. رادار این مجموعه اهداف را در تا فاصله ۳۶ کیلومتر رهگیری می کند.

این مجموعه دارای ۱۲ راکت پرتابی می باشد. از سوی دیگر یک مسلسل با کالیبر ۳۰ میلی متری آن را مانند یک مخزن کوچک مسلح با دو توپ مجهز کرده است. همچنین این مجموعه به طور کامل برای چتربازی تست شده است.

ایلیوشین ۷۶ (هواپیمای باری نظامی) با استفاده از سیستم چتر نجات ترمز موشکی (AirDrop) می ‌تواند به طور ایمن آن را به مقصد مورد نظر برساند.

سرویس بین الملل فردا؛ بشیر قلی زاده

۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*