خانه / خبرها / رادیو خلافتِ داعش نشراتش را به زبان «اوزبکی» آغاز کرد
رادیو خلافتِ داعش ن
رادیو خلافتِ داعش ن

رادیو خلافتِ داعش نشراتش را به زبان «اوزبکی» آغاز کرد

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که داعش اخیراً نشرات خود را به زبان اوزبکی در این ولایت آغاز کرده است. به گفتۀ آنان برنامه‌های داعش به زبان اوزبکی با نام «شیران خلافت» در رادیوی خلافت منتشر می‌شود.

حاجی‌غالب مجاهد، ولسوال اچین ننگرهار به سلام‌وطندار می‌گوید که برنامه‌های این رادیو به زبان اوزبکی در یک‌ شبانه‌روز سه بار نشر می‌شود؛ برنامه‌های صبحگاهی از ساعت ۷:۳۰ تا ۸:۳۰ و برنامه‌های پس از چاشت دو ساعت به صورت وقفه‌یی.

شماری از باشنده‌گان ولسوالی شینوار این ولایت نیز در گفت‌وگو با سلام‌وطندار این خبر را تأیید می‌کنند و می‌گویند که عمده‌ترین برنامه‌های نشرشده به این زبان، مصاحبه‌ها با آن‌‌عده از اعضای این گروه است که به زبان اوزبکی تکلم می‌کنند.

بر بنیاد گزارش‌ها این رادیو روی موج اف ام پخش می‌شود و در بیشتر مناطق این ولایت قابل شنیدن است.

گفته می‌شود که داعش از طریق این ایستگاه رادیویی، اعلامیه‌هایی علیه دولت افغانستان منتشر می‌کند و از جوانان می‌خواهد تا به این گروه بپیوندند.

این در حالی است که اواسط ماه دسمبر سال گذشته، مقام‌های محلی ننگرهار و وزارت مخابرات افغانستان تأیید کردند که داعش در این ولایت ایستگاه رادیویی ایجاد کرده است. اما اوایل سال جاری خبر نابودی این ایستگاه منتشر شد. مسؤولان امنیتی گفتند که نیروهای هوایی با برپایی عملیاتی این ایستگاه را نابود کردند.

با این حال تاکنون معلوم نیست که این ایستگاه رادیویی چگونه بازسازی شده است و آیا به گونۀ کلی از بین رفته بود یا نه؟

سلام وطندار

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*