خانه / خبرها / دریچه ویژه / اشتراک در نشست جهانی مبارزه با فساد اداری در لندن
اشرف غنی در انگلیس
اشرف غنی در انگلیس

اشتراک در نشست جهانی مبارزه با فساد اداری در لندن

رئیس جمهور اشرف غنی در حالی عازم انگلیس شده که دیوید کامرون نخست‌وزیر این کشور دولت وی را به صورت شگفت‌انگیزی فاسد خوانده است.

به گزارش پیام آفتاب و به نقل از بی‌بی‌سی، آقای کامرون روز گذشته (۲۱ ثور ۱۳۹۵) در دیدار با «الیزابت دوم» ملکه انگلیس گفت: «شماری از رهبران بعضی از کشورها که به طرز شگفت‌انگیزی فاسد هستند به انگلیس خواهند آمد… نیجریه و افغانستان، احتمالاً فاسدترین کشورها روی زمین هستند.»
این رهبران برای شرکت در نشست جهانی مبارزه با فساد اداری به لندن می‌روند. این نشست فردا، ۲۳ ثور برگزار خواهد شد.
آقای غنی زمانی که آقای کامرون این اظهارات را به زبان آورد در سفری رسمی در تاجیکستان به سر می‌برد و پیش از ظهر امروز شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان را به قصد لندن ترک کرد.
دفتر ریاست جمهوری گفته که او فردا در نشست جهانی مبارزه با فساد سخنرانی خواهد کرد و دیدگاه‌های افغانستان را در مورد مبارزه با فساد را شرح خواهد داد.
ارگ ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای گفته که آقای غنی در این سخنرانی دستاوردها و تعهدات حکومتش را در مورد مبارزه با فساد بیان خواهد کرد.
مقامهای دولت به وجود فساد در نهادهای دولتی معترفند، اما سفارت افغانستان در لندن یاد کردن از افغانستان را به شیوه‌ای که آقای کامرون از این کشور یاد کرده بی‌انصافی است.

چهارشنبه ۲۲ ثور ۱۳۹۵

پیام آفتاب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*