خانه / خبرها / هفتادویکمین سالروز غلبه بر فاشیزم در روسیه
روسیه 9 مای
روسیه 9 مای

هفتادویکمین سالروز غلبه بر فاشیزم در روسیه

پایتخت روسیه امروز دوشنبه ۲۰ ثور ۱۳۹۵ مطابق نهم می ۲۰۱۶ با حضور مقام های  ارشد  و مهمان های خارجی شاهد یکی از بزرگترین مارش  ها (رژه نظامی ) در ده سال گذشته بود.

در هفتاد ویکمین سالگرد پیروزی   بر فاشیزم  در جنگ جهانی دوم  که امروز در مسکو پایتخت روسیه برگزار گردید بیش از۱۳ هزار نفر از نظامیان روسیه  شرکت کرده بودند.

 رژه بزرگ نظامی روسیه  حوالی ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی  در میدان سرخ شهر مسکو پایتخت روسیه آغاز شد و پس از عبور جنگ‌افرازهای سنگین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور به مناسبت روز پیروزی سخنرانی کرد.

در این رژه نظامی جنگ افزارهایی چون تانک‌های فوق پیشرفته «آرماتا»، موشک‌های اتمی قاره پیما «تپل»، سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» و بمب‌افکن‌های دوربرد شرکت نموده بودند .

رییس جمهور روسیه در سخنرانی خود در این مراسم گفت: «قدرت مردم روسیه در وفاداری آنها به وطنشان نهفته است.»

وی در ادامه تأکید کرد: «روسیه آمادگی دارد تا روی ایجاد یک نظام امنیتی غیربلوکی کار کند. روسیه آمادگی دارد تا با تمام جهان علیه تروریسم همکاری کند.»

554ea70500324

خبرگزاری ریانووستی روسیه نوشت: رژه روز پیروزی ارتش روسیه نه تنها در شهرهای این کشور بلکه در پایگاه «حمیمیم» در سوریه نیز برگزار شده است.

 پرچم‌های روسیه و پرچم پیروزی این کشور در جنگ جهانی دوم به پایگاه هوایی حمیمیم  در سوریه آورده شده است. انتظار می رود که نظامیان روسی و سوری در سراسر باند هوایی این پایگاه رژه نظامی برگزار کنند و رژه تجهیزات و سخت‌افزارهای نظامی نیز به دنبال آنها انجام شود.

در این رژه بزرگ، از هواپیماها و بالگردهای نظامی نیروی هوایی روسیه نیز استفاده می‌شود.

تجلیل از سالگرد پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم بر المان نازی بهانه خوبی است تا روسیه بتواند تسلیحات نظامی و اخرین دست اورد های خود در این عرصه به نمایش می گذارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*