خانه / خبرها / اعدام شش تروریست در کابل

اعدام شش تروریست در کابل

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با آن‌که از هویت فرد مشخصی نام نبرده اما در خبرنامه‌یی می‌گوید که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مطابقت با احکام قانون اساسی، قوانین جزا و دساتیر دین مبین اسلام و سایر الزامیت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان، با درنظرداشت تقاضای مکرر خانه‌واده‌های قربانیان حملات تروریستی، حکم اعدام شش‌تن از مرتکبین جرایم سنگین و جنایات علیه افراد ملکی و امنیت عامه را به عنوان عاملین شش قضیۀ جداگانه توشیح کرده است.

در افغانستان بیش‌ترین حمله‌های انتحاری توسط افراد مربوط به گروه‌های طالبان و شبکۀ حقانی صورت گرفته اما هنوز مشخص نیست افراد اعدام‌شده مربوط به کدام یکی از گروه‌ها هستند.

در خبرنامه آمده‌است که توشیح این حکم بعد از بررسی دقیق، تکمیل‌شدن روند منصفانه و عادلانه‌بودن محاکم، با در نظرداشت الزامیت‌های حقوق بشری افغانستان صورت گرفته است و این حکم امروز توسط مراجع عدلی و قضایی در مطابقت با قوانین کشور اجرا شد.

گفته می‌شود محمد عثمان، محمد خان، حجت‌الله، حضرت‌الله، خان‌آقا و حمدالله افرادی‌اند که امروز اعدام گردیده‌اند.

هم‌چنان گفته‌هایی وجود دارد که حمدالله و محمد خان باشنده‌گان ولایت قندهار هستند و به اتهام ترور برهان‌الدین ربانی رییس جمهور پیشین، عضو پیشین مجلس نماینده‌گان و رییس پیشین شورای عالی صلح و چهارتن که باشندۀ ولایت لغمان هستند در پیوند به انجام حمله‌های هراس‌افگنانه اعدام گردیده‌اند.

ریاست جمهوری می‌گوید که دولت و شخص رئیس جمهور با درنظرداشت تطبیق روند شفاف، دقیق و عادلانۀ عدلی و قضایی، متعهد به تأمین عدالت و به کیفر رساندن مجرمینی می باشد، که به اعمال تروریستی و جنایی دست زده و مردم بی‌گناه را به قتل رسانده، امنیت و مصؤونیت عامه را در مخاطره قرار می‌دهند.

اخیرا پس از حملۀ مرگ‌بار هراس‌افگنانه در پل محمود خان کابل که صدهاتن کشته و زخمی به جا گذاشت، شماری از مقام‌های پیشین و کنونی و هم‌چنان مردم خواهان اعدام هراس‌افگنان بازداشت‌شده، به ویژه برادر رهبر شبکل حقانی شدند.

به دنبال آن رییس جمهور غنی نیز پس از اعلام موقف حکومت در قبال صلح و جنگ اعلام داشت که هراس‌افگنان بازداشت‌شده به شمول اعدام، به هرگونه جزایی که سزاوارش هستند خواهند رسید.

نوشته شده توسط خامه پرس – ی ثور ۱۹ ۱۳۹۵,

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*