خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی «احساس در رنگ» در شهر مزارشریف

نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی «احساس در رنگ» در شهر مزارشریف

نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی تحت عنوان «احساس در رنگ» در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان راه اندازی شد، شرکت کنندگان در این نمایشگاه بر نهادینه شدن فرهنگ برگزاری نمایشگاه تاکید نمودند.

این نمایشگاه که بیش از ۱۵۰ اثر از ۱۶ نفر از هنرمندان ولایت بلخ به نمایش گذاشته شده است، به هدف پیام رسانی برای صلح و بازگویی مشکلات مردم برگزار گردیده است.
این نمایشگاه برای مدت ۳ روز در میدیوتیک در قسمت هفتم شهرک خالد بن ولید در شهرمزارشریف راه اندازی گردیده تا جوانان بیشتری به نقاشی و خوشنویسی گرایش پیدا کنند.
این نمایشگاه از طرف میدیوتیک با همکاری انجمن نقاشان و خوشنویسان ولایت بلخ بر پا شده که هنرمندان از طبقه ذکور «مردان» و طبقه اناث «زنان» شرکت کرده و اثر آنها به نمایش گذاشته شده است.
«صابر نقشبندی» مسئول میدیوتیک ولایت بلخ می گوید: «همه‌ی مردم و شهروندان می‌توانند که از این نمایشگاه بازدید نمایند و با هنرمندانی که از وطن و سرزمین‌شان هستند، آشنایی پیدا کنند».
در همین حال شماری از جوانان که برای بازدید در این نمایشگاه امده‌اند، از راه اندازی آن ستایش کرده و بر گسترش فرهنگ هنر نقاشی و خوشنویسی در کشور تاکید کردند.
از سوی دیگر هم برخی از هنرمندان که آثار آنها به نمایش گذاشته شده است، از حکومت می‌خواهند برای بهبود وضعیت هنر و هنرمند در کشور برنامه‌های منظم و منطبق با پلانی را روی دست گیرد.
قابل ذکر است که در سال های گذشته نیز نمایشگاه‌های مختلف و گوناگون در پیوند به نقاشی، خطاطی، صنایع دستی و خوشنویسی در شهرمزارشریف برگزار گردیده است.
سید حبیب الله نجفی زاده / خبرنگار خبرگزاری پیام آفتاب در شمال افغانستان (مزارشریف
چهارشنبه ۱۵ ثور ۱۳۹۵

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*