خانه / خبرها / کنفرانس امنیت بین‌الملل در روسیه
کنفرانس امنیت بین‌الملل در روسیه
کنفرانس امنیت بین‌الملل در روسیه

کنفرانس امنیت بین‌الملل در روسیه

پنجمین کنفرانس  جهانی امنیت بین‌الملل با حضور بیشتر از پنجصد نماینده از کشور های مختلف جهان  امروز ۲۷ اپریل  برای دو روز در مسکو برگزار شد .

قرار معلوم حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز درین کنفرانس دعوت و اشتراک نموده اند .حامد کرزی در حاشیه این کنفرانس تاکید کرد که سیاست غلط کشورهای جهان باعث شده تا تروریزم در افغانستان پیشرفت کند.به گفته او کشورهایی مانند روسیه همواره دوست و همکار مردم افغانستان بوده است.او از کمک های روسیه در زمینه های مختلف بخصوص دادن بورس های تحصیلی و نیز آموزش پولیس افغانستان قدردانی نمود .

رییس جمهور پیشین افغانستان با شماری از اعضای کابینه پیشین افغانستان برای شرکت در جلسه امنیتی به روسیه سفر کرده اند .رنگین دادفر اسپنتا کریم  ، خرم صادق و ضرار احمد عثمانی آقای کرزی را در این سفر همراهی می کنند.

در این کنفرانس بیش از ۵۰۰ مهمان شامل وزیران دفاع و هیات‌های وزارت جنگ از بیش از ۸۰ کشور، نمایندگان محافل کارشناسی و دانشگاهی و همچنین روسای سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ حضور دارند.

رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت آغاز  این کنفرانس از حملات هوایی روسیه به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت کرد.

 ولادیمیر پوتین با ارسال پیامی به پنجمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو گفت: «نیروی هوایی روسیه در سوریه ضربه شدیدی به تروریسم وارد و اوضاع را برای پیشبرد گفت‌وگو در این کشور فراهم کرد.»

این کنفرانس به مدت دو روز در مسکو ادامه خواهد داشت ، مبارزه با تروریسم، موضوع اصلی پنجمین کنفرانس امنیت جهانی در مسکو می باشد .

فرهنگستان – مسکو .

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*