خانه / اقتصاد / بیست و یک بند آب در کشور ساخته می شود
آقای غنی به مسوولان وزارت انرژی و آب گفته است که برای انجام کار ساخت این بند ها باید تحرکات بیشتر صورت بگیرد
آقای غنی به مسوولان وزارت انرژی و آب گفته است که برای انجام کار ساخت این بند ها باید تحرکات بیشتر صورت بگیرد

بیست و یک بند آب در کشور ساخته می شود

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با شماری از مسوولان وزارت انرژی و آب از ساخت بیست و یک بند آب در افغانستان خبر داده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری کشور با نشر خبرنامه ای نوشته است که مسوولان وزارت انرژی و آب به رییس جمهوری کشور گفته است که آنان ۱۱۱ بند را مطالعه کرده اند.
در خبرنامه همزمان آمده که از تمامی ۱۱۱ بندی که روی ٖآن مطالعاتی ابتدایی انجام شده تنها ۲۱ بند در اولویت کار قرار داده شده است.
این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، رییس جمهور غنی گفته است برای ساختار بند و مدیریت آب در کشور تغییرات بنیادی نیاز است.
آقای غنی به مسوولان وزارت انرژی و آب گفته است که برای انجام کار ساخت این بند ها باید تحرکات بیشتر صورت بگیرد.
در همین حال مسوولان این وزارت گفته اند که آنان بررسی های خود را انجام داده اند.
در خبرنامه همزمان آمده در این بررسی ها مشخص شده است که با ساخت این بند ها چی اندازه زمین زیر آب می شود و به چه مقدار برق تولید خواهد شد، نیز کار شده است.
غنی گفته است که وزارت انرژی و آب نیاز به یک سرمایه گذاری دارد، او همچنان افزود قوای بشری در افغانستان موجود است و با ایجاد یک سیستم می توانیم این قوه را جذب کار کنیم.
در خبرنامه ای ریاست جمهوری کشور آمده که آقای غنی با مسوولان این وزارت گفته که نیاز جدی هر ولایت آب و برق است و حکومت تغییرات بنیادی را در این زمینه می خواهد.
منبع: خبرگزاری بخدی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*