خانه / خبرها / نگرانی‌ها از ادامۀ نبرد در ولایت هلمند

نگرانی‌ها از ادامۀ نبرد در ولایت هلمند

طولانی‌شدن نبرد در هلمند باشنده‌گان این ولایت را نگران ساخته است. باشنده‌گان و بزرگان اقوام ولایت هلمند می‌گویند با آن‌که ماه‌ها از نبرد هلمند می‌گذرد، اما حکومت تا کنون نتوانسته است که به این نبرد پایان دهد.

آنان می‌افزایند که در این نبرد‌ها هزار خانواده بی‌خانمان شده‌اند و نیز ناامنی‌ها سبب شده‌اند تا آنان به کار و بار شان رسیده‌گی نتوانند.

عبدالاحد باشندۀ هلمند می‌گوید: «حالا که زمستان به پایان رسیده‌است، نگرانی عمیق باشنده‌گان هلمند از افزایش ناامنی است. نگرانی ما این است که اگر جنگ ادامه یابد، طالبان مناطق زیر کنترول دولت را به دست خواهند گرفت.»

اما حیات‌الله حیات، والی هلمند با اطمینان می‌گوید: «من به شما اطمینان می‌دهم که هلمند به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. ما در هلمند به اندازۀ ضرورت، نیرو داریم که اگر درست مدیریت شوند، برای نگهداری از تمام کشور بسنده است. ما فعلاً برای بهبود اضاع امنیتی در حال ساختن برنامه‌های دقیق استیم و دشمن را در هر جایی که باشند، جواب دندان‌شکن می‌دهیم.»

نبرد در هلمند نزدیک به هشت ماه پیش، پس‌از آن آغاز شد که سد‌ها جنگجوی طالب بر بخش‌های این ولایت حمله کردند. اکنون نظامیان کشور در حوزۀ چهارم شهر لشکرگاه و ولسوالی‌های موسی قلعه، گرشک، سنگین، مارجه و برخی از بخش‌های دیگر هلمند مصروف نبرد استند.

دیده شود که خواست باشنده‌گان هلمند، که پایان جنگ در این ولایت است، برآورده خواهد شد!

شنبه ۴ ثور ۱۳۹۵

نوشته شده توسط Abdullah Achakzai

طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*