خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / پناه‌جویانی که از جنگ فرار کرده‌اند با تهدیدهای دیگری در اروپا روبه‌رو استند

پناه‌جویانی که از جنگ فرار کرده‌اند با تهدیدهای دیگری در اروپا روبه‌رو استند

برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که مهاجران و پناه‌جویانی که از کشورهای‌شان از جنگ و ناامنی فرار کرده‌اند و به برخی از کشورهای اروپایی رسیده‌اند، با خطرهای دیگری چون: خطر امراض و عفونت‌ها و مصاب‌شدن به بیماری‌ها در اردوگاه‌های مهاجران روبه‌رو اند.

گزارش‌ها می‌رسانند که بسیاری از این مهاجران در حال از دست‌دادن مقاومت بدن‌شان در برابر عفونت‌ها استند و نیز با کمبود غذا و آب صحی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بسیاری از این بیماری‌ها که شامل محرقه، سرخکان، توبرکلوز یا سل، کولرا و تبِ دوامدار می‌شود، از بیماری‌هایی‌اند که سال‌ها پیش از کشورهای اروپایی ریشه‌کن شده بودند، اما حال با هجوم مهاجران به این کشور‌ها، این بیماری‌ها بار دیگر در میان پناه‌جویان به ویژه در اردوگاه‌های‌شان در حال ظهور استند.

هاکان، متخصص امراض انتانی در ترکیه گفت: «امکان دارد در این بخش برای آینده مشکلاتی پیدا شود.»

هاکان افزود: «توبرکلوز، سرخکان و پولیو یا بیماری فَلَج اطفال باید تهدیدهای در حال رشد در نظر گرفته شوند؛ به ویژه برای پناه‎جویان در منطقه و حتی در اروپا.»

بر بنیاد آمارهای نهادهای مهاجران، در سال گذشته بیش از یک میلیون مهاجر به اتحادیه اروپا رسیده‌اند و حد اقل ۱۸۰ هزار تن دیگر در سال روان میلادی به آن‌جا رفته‌اند.

نیکولاس بلیچنگ، استاد دانشگاه در شهر لیورپول انگلستان گفت: «این حالت در اروپا بسیار متفاوت است. چنین عفونت‌ها در داخل اروپا وجود ندارند.»

بلیچنگ گفت که بنابر مشکل زبانی و فرهنگی، بسیاری از مهاجران حتی نمی‌دانند که به کجا برای رسیده‌گی به مشکل صحی شان مراجعه کنند.

طلوع نیوز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*