خانه / خبرها / شورای امنیت و کاخ سفید حمله طالبان بر کابل را تقبیح کردند

شورای امنیت و کاخ سفید حمله طالبان بر کابل را تقبیح کردند

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله طالبان بر کابل را « با شدید ترین لحن» تقبیح نموده و تقاضا کرد که عاملان آن به محکمه عدالت کشانده شوند. شمار کشته شدگان حمله روز سه شنبه درکابل به ۶۴ نفر یعنی دو چند رقم دیروز رسیده است.

روز سه شنبه جنگجویان با حمله انتحاری توسط موتر بمبگذاری شده و تیراندازی با تفنگ بر یک شعبه ریاست امنیت ملی افغانستان در کابل، موجب کشته شدن ده ها تن و زخمی گردیدن صدها نفر دیگر شدند و این علامت آنست که شورشگری به قدرت نمایی اش ادامه می دهد.طبق اظهار صدیق صدیقی شمار کشته شدگان حمله روز سه شنبه درکابل به ۶۴ نفر یعنی دو چند رقم دیروز رسیده و شمار زخمی ها ۳۷۴ نفر می باشد.

شورای امنیت در اعلامیه ای گفته است که همه اشکال تروریسم را تقبیح می کند و خطراتی را یاد آوری نموده است که از ناحیه طالبان، القاعده گروه “دولت اسلامی” یا داعش در افغانستان و جود دارد.

در اعلامیه گفته می شود که:«هیچ عمل خشونتبار تروریستی نمی تواند پروسه زیر رهبری افغان ها در طریق صلح، دموکراسی و ثبات را به عقب برگرداند.»

کاخ سفید حمله طالبان در کابل را تقبیح نموده و تقاضا کرده است که این گروه « طریق صلح» را انتخاب کند.

جاش ارنست،سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحد امریکا به «حمایت از مردم افغانستان و حکومت آن ها متعهد» می ماند و همچنان از طالبان درخواست نموده است که « به جای ادامه دادن به حملات نظامی که مسئول مرگ بی مورد مردم ملکی افغانستان می باشد، طریق صلح را بپیمایند.»

ارنست،علاوه نمود که ایالات متحد امریکا از نیروهای امنیتی افغانستان در تلاش شان برای تقویت صلح و ثبات در منطقه حمایت می کند چون هردو جانب با « خطر تروریسم مقابله می کنند که همه ما را متاثر می گرداند.»

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، پیام همدردی ای عنوانی قربانیان و خانواده های شان به دنبال این حمله روز سه شنبه طالبان بر یک شعبه ریاست امنیت ملی افغانستان در کابل فرستاده است که موجب کشته شدن ۲۸ تن و زخمی گردیدن ۳۲۰ نفر شده است.

بان این مطالب را هنگام دیدارش از دنهاگ در هالند بیان داشته است. او که با شدت حمله روز سه شنبه در کابل را تقبیح کرده است گفته است:«هیچ توجیهی برای حمله کردن بر مردم ملکی و همچنان منسوبان امنیتی وجود ندارد.»

بان، همچنان از جامعه بین المللی تقاضا کرده است تا در قسمت مهار زدن به افراطی های خشونتگرا همکاری نمایند و گفته است :«ما باید علیه این حملات تروریستی مبارزه کنیم.»

نمایندگی ملل متحد در افغانستان و قوماندان نیروهای بین المللی در این کشور حمله روز سه شنبه طالبان بر یک شعبه ریاست امنیت ملی افغاستان در کابل را تقبیح کردند.

جنرال جان دبلیو نیکلسون، فرمانده عملیات “حمایت قاطع” در افغانستان گفته است که:«حمله امروز نشان می دهد که شورشیان قادر به رویا رویی با نیروهای افغانستان در میدان نبرد نیستند و می بایست به چنین حملات تروریستی متوسل گردند.» او افزوده است:«ما به شدت این اعمال دشمنان افغانستان را تقبیح می کنیم و استوارانه به حمایت از از شرکای افغان ما و حکومت وحدت ملی متعهد می مانیم.»

یوناما، یا اداره معاونت ملل متحد برای افغانستان حمله طالبان بر کابل را تقبیح کرده است. تادمیچ یاماتو معاون نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد برای افغانستان گفت:«این حمله و تخریباتی که توسط مواد انفجاریه درمناطق شهری به وجود آمده اند، یک بار دیگر بی توجهی کامل به حیات مردم ملکی افغانستان را نشان می دهند.»

او افزوده است که « استفاده از مواد انفجاری قوی در مناطق پرجمعیت ملکی، در وضعیتی که مطمئناً می تواند مصایب سهمگین برای ملکی ها به وجود آورد می تواند هم ردیف جرایم جنگی باشد.»

DW.COM

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*