خانه / فرهنگ و هنر / نمایشگاه نقاشی تحت عنوان « رنگ و رویا» در کابل برگزار شد

نمایشگاه نقاشی تحت عنوان « رنگ و رویا» در کابل برگزار شد

نمایشگاه نقاشی با نام « رنگ و رویا» امروز در کابل برگزار شد که در آن آثار نقاشی هنرمندان جوان کشور به نمایش گذاشته شده بود.

12722478_503608789841173_1865689371_o

در این نمایشگاه بیشتر تابلوهایی از کیهان حمیدی، لطیف اشراق و نوین طاهری به چشم می‌خورد.

کیهان حمیدی در گفتگو با خبرگزاری افق گفت « در این نمایشگاه نقاشی‌هایی از نوع آب رنگ [کار خودش]، نقاشی شیوه رنگ و روغن کار لطیف اشراق و سیاه قلم کار بانو نوین طاهری و هنرمندان دیگر به نمایش گذاشته شده است».

حمیدی در مورد عنوان این نمایشگاه گفت « منظور از رنگ و رویا در واقع تلفیق رویا با رنگ می باشد. رویا در ذهن هنرمند وجود دارد و رنگ نماد واقعیتی است که در شکل دهی تصویر نقش دارد، در واقع نقاشی بازتاب رویاهای انسان و واقعیتی است که در قالب تصویر در می‌آید».

لطیف اشراق هنرمندی که آثارش در این نمایشگاه وجود داشت در مورد کارهایش توضیح داد و گفت «نقاشی‌های من بیشتر مفهومی بوده و بیشتر از شیوه نقاشی معاصر استفاده می‌کنم».

از جمله تابلوهای که توجه بینندگان را در این نمایشگاه جلب می‌کرد تصویرهای سیاه سفیدی بود که نوین طاهری آنها را نقاشی کرده است.

بانو طاهری در مورد کارهایش گفت «شیوه نقاشی من سیاه قلم و فتوگرافی است که تصویرها با استفاده از مداد و زغال نقاشی می‌شود و در این شیوه نقاشی، هنر مند باید بکوشد که لطافت و زیبایی را به تصویر بیافریند»

این نمایشگاه با کمک نهاد هنری به نام کانتینر فرهنگی و شرکت تبلیغاتی دو لفین برگزار شده بود.

کیهان حمیدی در مورد انگیزه برگزاری آن گفت «هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که ما خواستیم بانی یک روز خوش برای مردم باشیم و هم هنر نقاشی و کار تازه هنر مندان را معرفی کنیم».

تهیه کننده: خبرگزاری افق

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*