خانه / خانواده / جوانان / استراتژی ملی جوانان مورد تایید قرار گرفت

استراتژی ملی جوانان مورد تایید قرار گرفت

در دومین جلسه کمیسیون عالی نظارت از تطبیق و هماهنگی پالیسی ملی جوانان با حضور معاون دوم ریاست جمهوری، استراتژی ملی جوانان در پرنسیب موردتایید قرار گرفت.


سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می‌افزاید جوان بودن بیشتر نفوس افغانستان، ایجاب می‌کند تا برنامه‌های موثر و مهمی برای این قشر طرح گردد. آقای دانش گفت: «استراتژی ملی جوانان در هشت محور اساسی ساخته شده است. چهار محور اصلی این استراتژی در مورد صحت، معارف، اشتغال‌زایی و مشارکت جوانان و چهار محور دیگر نیز شامل جندر، صلح و امنیت، محیط زیست و ورزش است که نشان می‌دهد تمامی ادارات و نهادها به نحوی در این استراتژی و تحقق آن دخیل هستند.»
سرور دانش هم‌چنین گفت که براساس آمارهای ارایه شده بیشتر نفوس افغانستان جوان هستند. وی افزود: «آمارهای احصاییه مرکزی نشان می‌دهد که افغانستان از نگاه نفوس، ساختار بسیار جوان دارد و حدود ۴۷٫۵درصد تمام نفوس افغانستان زیر سن ۱۵ سال و حدود ۶۷ درصد افغان‌ها زیر سن ۲۵ سال قرار دارند و افراد بین ۱۵ الی ۲۴ ساله تقریبا ۲۰٫۴ درصد کل نفوس کشور یعنی در حدود ۵٫۴ میلیون را تشکیل می‌دهند.»
معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که محتوای این استراتژی باید در استراتژی انکشاف ملی نیز شامل شود. به گفته او، همه ادارات و وزارت خانه‌ها که به نحوی با این موضوع ارتباط دارند در برنامه‌گذاری و استراتژی شان، اولویت‌ها و معیارهای پالیسی ملی و استراتژی ملی جوانان را به صورت جدی در نظر بگیرند.

روزنامه هشت صبح

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*