خانه / خبرها / حکومت وحدت ملی در اصلاحات انتخاباتی ‘ناکام بوده است’

حکومت وحدت ملی در اصلاحات انتخاباتی ‘ناکام بوده است’

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه موسوم به فیفا می‌گوید حکومت وحدت ملی تاکنون در اصلاحات انتخاباتی ناکام بوده است.

محمد یوسف رشید، رئیس اجرایی فیفا امروز چهارشنبه ۱۱ حمل/فروردین در یک نشست خبری گفت که حکومت در یک و نیم سال گذشته به اصلاحات انتخاباتی به عنوان یک نیاز نگاه نکرده، بلکه با آن به گونه‌ای برخورد کرده که گویا تحت فشار و تحمیل مجبور به قبول آن است.

آقای رشید همچنین از اختلافات درون‌حکومتی، سودجویی افراد و به حاشیه رفتن اصلاحات انتخاباتی به عنوان دلایل دیگر ناکامی حکومت در اصلاحات انتخاباتی نام می‌گیرد.

او می‌گوید کارهایی که در بخش اصلاحات انتخاباتی تاکنون انجام شده، بیشتر شکلی بوده و از نظر محتوایی هیچ نتیجه محسوسی نداشته است.

وی از ایجاد کمیته اصلاحات انتخاباتی، ترتیب بسته‌های پیشنهادی اصلاحات، صدور فرامین انتخاباتی از سوی رئیس جمهوری و ایجاد کمیته گزینش به عنوان مثال نام برد.

او گفت: “آغاز خوبی در اصلاحات انتخاباتی نداشتیم. شروعش با اختلافات بود و هیچ وقت وارد مرحله عملی نشدیم.”

فیفا تاکید دارد که رهبران حکومت وحدت ملی باید اختلافات گروهی شان را کنار بگذارند و برای عملی ساختن وعده های‌شان گام های عملی بردارند.

اصلاحات انتخاباتی از اصلی‌ترین تعهدات دو رهبر حکومت وحدت ملی در تفاهمنامه سیاسی تشکیل این حکومت بود.

فیفا برای آغاز عملی روند اصلاحات به ایجاد هر چه سریعتر کمیسیون‌های جدید انتخاباتی، ترتیب فهرست رای‌دهندگان و معلوم ساختن سرنوشت شناسنامه‌های الکترونیکی تاکید می‌کند.

آقای رشید همچنین از رهبران حکومت وحدت ملی خواست که به مردم اطمینان دهند که کمیسیون‌های انتخاباتی را نیز مانند سایر نهادها بین خود تقسیم نمی کنند.

او افزود که جامعه جهانی نیز باید از تجارب سال گذشته آموخته و حکومت را تشویق و همکاری کند تا از شعار دادن برای اصلاحات انتخاباتی به مرحله عمل وارد شود.

فیفا در نشست امروزش ابراز امیدواری کرد که سال جاری، سال پر دستاوردی در راستای اصلاحات انتخاباتی باشد.

بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*