خانه / خبرها / چند مظنون در ارتباط با حمله مرگبار لاهور دستگیر شدند

چند مظنون در ارتباط با حمله مرگبار لاهور دستگیر شدند

نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کرده‌اند که چند نفر را در ارتباط با حمله انتحاری مرگبار در شهر لاهور دستگیر کرده و مقادیری سلاح و مهمات را هم در پنج عملیات جداگانه توقیف کرده‌اند.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، بعد از دیدار با بازماندگان و زخمی‌های انفجار لاهور گفت “تروریست‌هایی” را که عامل این حمله بوده‌اند مجازات خواهد کرد.

این حمله انتحاری که در پارک گلشن اقبال شهر لاهور صورت گرفت تا کنون بیش از ۷۰ کشته به جا گذاشته که حدود سی نفر از آنها کودک هستند.

گروه جماعت الاحرار، یک شاخه انشعابی از طالبان پاکستان، مسئولیت انفجار انتحاری روز یکشنبه ۲۷ مارس در پارکی در شهر لاهور را بر عهده گرفته و هدف از آن را کشتن مسیحیان در روز عید پاک خوانده است.

دست کم ۳۰۰ نفر هم در این حمله زخمی شده‌اند و مقام‌های پاکستان می‌گویند انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها بیشتر شود.

ارتش پاکستان وعده داده است که برای یافتن عاملان این حمله از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

صحنه‌ انفجار یکشنبه شب به قتلگاهی توصیف شده که در آن مادران و پدران، سرگردان در میان ویرانه‌ها به دنبال فرزندانشان می‌گشتند.

ممنون حسین، رئیس جمهور پاکستان، این حمله را محکوم کرده و مقام‌های محلی ایالت پنجاب سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

Image copyrightAP

مسیحیان پاکستان:

  • برآورد می‌شود که حدود ۱.۶ درصد از جمعیت پاکستان را تشکیل می‌دهند و بعد از هندوها بزرگترین اقلیت این کشور هستند.
  • بخش بزرگی از جامعه مسیحیان پاکستان در کراچی زندگی می‌کنند اما در شهرهای اصلی ایالت پنجاب مانند لاهور و فیصل‌آباد هم سکونت دارند.
  • بیشتر آنها کارگر و از طبقات محروم جامعه هستند هر چند خانواده‌های ثروتمندی هم در میان آنها هست که عمدتا از گوا در هند مهاجرت کرده‌اند.

لاهور یکی از آزادترین و ثروتمندترین شهرهای پاکستان است که پایگاه سیاسی نواز شریف، نخست وزیر هم محسوب می‌شود.

احسان‌الله احسان، سخنگوی گروه جماعت‌ الاحرار، ضمن تهدید به انجام حملات بیشتر گفته است که این گروه با حمله اخیر پیام “ورود به لاهور” را برای آقای شریف فرستاده‌ است.

جماعت الاحرار گروهی انشعابی از “تحریک طالبان” پاکستان است که در ماه‌های اخیر بارها غیرنظامیان و نیروهای امنیتی این کشور را هدف حمله قرار داده است.

بی بی سی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*