خانه / ورزش / کرکت / شهزاد در ردۀ هشتم برترین کرکت‌بازان جهان جا گرفت

شهزاد در ردۀ هشتم برترین کرکت‌بازان جهان جا گرفت

محمدشهزاد محمدی کرکت‌باز برتر کشور با درخشش بهتری که در جام جهانی ۲۰ آوره ۲۰۱۶ هند دارد به رده هشتم برترین کرکت‌بازان جهان بالا رفت .

پیش‌از این محمدی در رده‌بندی شورای جهانی کرکت در رقابت‌های ۲۰ آوره در جایگاه دوازدهم ایستاده بود.

این کرکت باز ۲۸ ساله تاکنون ۳۹ بار در رقابت‌های یک‌روزه و ۳۸ بار در پیکار‌های ۲۰ آوره، با پیراهن تیم ملی کرکت افغانستان داخل میدان شد.

این ملی‌پوش برتر کشور با انجام ۴۲ بازی در رقاتب‌های ۲۰ آوره، ۱۲۰۶ دَوِش به‌دست آورد و ریکارد را شکست. پیش از آقای محمدی، رویت شرما بازیکن هندی در ۱۲۰۴ ریکارد را در دست داشت.

محمدشهزاد محمدی در ننگرهار چشم به جهان گشود. پس‌از آغاز جنگ‌های داخلی در کشور به پاکستان مهاجر شد و کرکت را آن‌جا اموخت.

شهزاد پس‌از بازگشت به زادگاهش، کرکت را به‌گونه فنی و حرفه‌یی در افغانستان فرا گرفت و گام‌های استواری در راستای نیرومندساختن تیم ملی کرکت کشور برداشت.

آقای محمدی از سال ۲۰۰۹ به این سو پیراهن تیم ملی کرکت افغانستان را به تن دارد.

شهزاد با درخششی که در رقابت‌های کرکت ۲۰ آوره داشت، اکنون در رده‌بندی شورای جهانی کرکت در جایگاه هشتم جهان قرار دارد و در رقابت‌های کرکت ۵۰ آوره، ردۀ ۴۳ جهان را به‌خودش اختصاص داده‌است.

شهزاد محمدی در بازی‌های یک‌روزه ۳۹ بار در ترکیب تیم ملی کرکت کشور در برابر تیم‌های گونه گون به میدان رفت و تا کنون در مجموع ۱۲۹۷ دوش انجام داده‌است و بیش‌ترین دوش او به ۱۳۱ دوش می‌رسد.

شهزاد در رقابت‌های ۲۰ آوره در ۳۸ بازی ۱۲۰۶ دوش را به نام افغانستان ثبت کرد و بیشترین دوش این بازیکن به ۱۱۸ دوش می‌رسد.

شهزاد محمدی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۶ هند یکی از بهترین و کلیدی‌ترین بازیکن تیم ملی کشور بود.

او در بازی در برابر اسکاتلند ۶۶ دوش برای افغانستان انجام داد، دربازی در برابر هانگ ۴۱ دوش کرد و در بازی برابر زمبابوی ۴۰ دوش داشت و در صعود افغانستان به مرحله نهایی جام جهانی نقش موثری داشت.

شهزاد در دیدار‌های افغانستان آغازگر بازی در بخش “بتینگ” است و در بخش فیلدنگ (میدان‌بانی) ویکت کیپر تیم ملی کرکت افغانستان را در اختیار دارد.

وی در بازی نخست مرحله نهایی جام جهانی دربرابر سریلانکا تنها هشت دوش انجام داد اما دربازی برابر افریقای جنوبی قدرت‌نمایی کرد و با ۴۴ دوش در ۱۹ بال در برابر این تیم قدرتمند، نشان داد که یکی از بهترین بازیکنان جهان در بخش بتینگ است .

شهزاد پیش از این و در تمامی رقابت‌های بیرون‌مرزی بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته‌است.

او در سال ۱۳۹۴ در بازی با زمبابوی در بازی‌های ۲۰ آوره ۳۳ دوش انجام داد و به حیث بهترین بازیکن میدان برگزیده شد.

این کرکت‌باز برتر کشور در پنج بازی ۵۰ آوره در برابر زمبابوی ۱۳۱ دوش انجام داد.

يكشنبه ۸ حمل ۱۳۹۵

نوشته شده توسط

Mir Sayed Sediqi

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*