خانه / خبرها / گشایش همایش اقتصادی روسیه و چین

گشایش همایش اقتصادی روسیه و چین

همایش اقتصادی چین و روسیه برگزار شد :

همایش اقتصادی چین و روسیه امروز جمعه با حضور شی جین پینگ رییس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سن پترزبورگ برگزار شد.
رییس جمهوری چین در این نشست در سخنانی با اشاره به گسترش مطلوب روابط دو کشور در ابعاد مختلف اعلام کرد: همکاری انرژی مهمترین بخش همکاری های دو جانبه با بیشترین دستاوردها است دو طرف با تقویت هماهنگی و همکاری برای حفظ نظم بین المللی انرژی به طور عادلانه، منصفانه، منطقی و منظم نقش مثبت ایفا کرده اند.
شی جین پینگ همچنین چهار پیشنهاد شامل دستیابی به فرصت های خوب همکاری، استفاده از پتانسیل های جدید برای ارتقای سطح همکاری انرژی دو کشور، تلفیق منافع متقابل و تعمیق همکاری در همه ابعاد، تقویت همکاری در مدیریت انرژی جهانی و یاری به توسعه پایدار انرژی برای تعمیق همکاری انرژی دو کشور مطرح کرد.
رییس جمهوری چین همچنین با تاکید بر پتانسیل بزرگ همکاری انرژی دو کشور اعلام کرد، مایل است همراه با رییس جمهوری روسیه برای ایجاد محیط بازرگانی بهتر برای گسترش همکاری بین شرکت های دو کشور اقدام کند.
او گفت: صلح و توسعه همچنان دو موضوع اصلی عصر کنونی است به دنبال مخالفت با جهانی شدن و استیلاجویی و زورگویی سیاسی، جامعه جهانی نیز با چالش های جدید رو به رو شده است توسعه پایدار “کلید طلایی” برای حل مسایل بین المللی است و این امر با هدف ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک سازگار بوده و رفاه برای بشر و جهان همراه می آورد.
وی ادامه داد: چین مایل است به اتفاق طرف ها، با اجرای نظریه توسعه پایدار و با مسئولیت شناسی در ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک، به چندجانبه گرایی و تکمیل سازوکار مدیریت جهانی یاری کرده و برای برقراری صلح و ثبات پایدار و ایجاد جهان شکوفاتر و زیباتر تلاش کند.
شی با اشاره به اینکه در همکاری بین المللی باید شرکای صادق و با اعتماد متقابل و همگرا داشت تصریح کرد: روسیه مهم ترین شریک در همکاری با چین است دو طرف بر اساس مفهوم توسعه پایدار، فعالانه به همکاری در زمینه های انرژی های پاک مانند گاز طبیعی، نوآوری علمی و فنی، اقتصاد دیجیتالی، تجارت الکترونیکی، استفاده و حفاظت از منابع طبیعی پرداخته اند.
وی ادامه داد: دو کشور همچنین درباره پیوند ابتکار کمربند و جاده به اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تفاهم رسیده اند ایجاد مشترک طرح کمربند و جاده با نظریه مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درباره “روابط مشارکتی اوراسیای بزرگ” سازگار بوده و به تلفیق اقتصاد منطقه ای و توسعه پایدار مشترک یاری خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز این مجمع را یک سکوی مهم برای بررسی همکاری دو کشور در زمینه های نفت و گاز، برق و انرژی های بازیافت پذیر خواند و گفت: دو کشور در ایجاد زیرساخت های انرژی، تجارت و توسعه فناوری انرژی به دستاوردهایی رسیده و پروژه های نفت و گاز دو کشور طبق موعد مقرر پیشرفت کرده است.
او گفت: مسکو از افزایش سرمایه گذاری شرکت های چینی در بازار انرژی روسیه استقبال کرده و محیط مطلوب بازار را برای آن فراهم خواهد کرد.
همایش اقتصادی چین و روسیه در حاشیه بیست و سومین همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار شد.
همایش بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ از دیروز پنجشنبه با حضور نمایندگانی از بیش از ۱۴۰ کشورآغاز بکارکرد و ولادیمیر پوتین در نخستین برنامه کاری خود برای شرکت در این همایش، میزبان مدیران رسانه‌های شاخص جهان بود.
در نشست بین‌المللی دو روزه سن‌پترزبورگ، ده‌ها کنفرانس اقتصادی و رسانه‌ای برگزار میشود و بیش از ۱۴ هزار نفر از جمله مقام‌های ارشد کنونی و پیشین کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و شخصیت‌های مختلف حضور دارند.
رئیس صندوق بین‌المللی پول و رئیس سازمان ملل از جمله دیگر مقام‌های عالی شرکت‌کننده در همایش سن‌پترزبورگ هستند.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۰۷٫۰۶٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*