خانه / خبرها / گشایش جشنواره هنر نقاشی در سربستان

گشایش جشنواره هنر نقاشی در سربستان

جشنواره هنر نقاشی بتاریخ ۱۰ الی ۲۰ جون در سربستان برگزارشد :

سید زمر نقاش افغان در پلینر بین المللی هنرنقاشی کشور سربستان  به نماینده گی از افغانستان اشتراک نمود .
در این جشنواره هنر نقاشی که از دهم الی بیستم جون سال روان  بر گزار شده است  ،  برای بارنخست از افغانستان نیز  در جمع نقاشان کشورهای روسیه  ، کوریای جنوبی  ، بلغاریا ،  مقدونیا  ، سلوانیا  ، بیلا روسیه ،  اوکراین ، سربستان  و کشور های دیگر  دعوت به  عمل آمد و  نقاش چیره دست و سابقه دار افغانستان  آقای زمر  در ان شرکت نمودند و آثار هنری شان را به نمایش گذاشتند.

سازمان دهنده گان جشنواره هنر نقاشی  در سربستان  پروگرامهای نقاشی ازطبیعت  ، سیر علمی ،  بازدید از موزیم  ها ، بازدید از عابدات تاریخی ،  میز مدور در تلویزیون سربستان  و پروگرام های تفریحی  را با دقت و توجه تمام تنظیم نموده بودند  .

در این جشنواره بر علاوه نمایش آثار هنری ، نقاشان کشور های مختلف عملن به نقاشی پرداختند ، طبیعت زیبای سربستان را به تصویر کشیدند و از تجربه و مهارت های هنری همدیگر مستفید شدند .
نقاش معروف افغانستان استاد زمر که عضو یت نهاد بین اللمللی نقاشان را کسب نموده اند ،  ازجانب اتحادیه نقاشان  سربستان  در این جشنواره به شکل رسمی و به نماینده گی از افغانستان دعوت شده بودند که  با حضورخود در معرفی فرهنگ وهنر نقاشی افغانستان با ایجاد اثار نقاشی وشرکت در محافل جشنواره سهم فعال ایفا نمودند .
استا د  زمر در این جشنواره  هنری   از جانب شهر دار ولیکی گرادشتی با دریافت  تقدیرنامه  مورد تحسین قرار  گرفتند.

در اين جشنواره كه نقاشان  كشور هاي مختلفه جهان شركت داشتند ، سوژه هاي مختلف  و جالب را با احساس هنرمندانه شان  بکار گرفته بودند که مورد توجه عمیق اشتراک کننده گان قرار گرفت .

فایل یاد آوری است گه سید  زمر از آوان جوانی به آمو زش هنر نقاشی ، خطاطی و گرافیک پرداخته ،موسسه هنری غلام محمد میمنگی را با در جه عالی به اتمام رسانید ه و استعداد هنری خود را در رسانه های افغانستان ، سازمانهای اجتماعی ،کمیته مرکزی سازمان جوانان افغانستان و اتحادیه هنرمندان افغانستان  تجربه نمود ه اند .

آقای زمر نتیجه و حاصل فعالیت های هنری خود را در افغانستان به یادگار گذاشته است  ، چنانچه آثار متعددی از ایشان در گالری ملی افغانستان ،موزیم جوانان و موزیم اردو ی افغانستان به نمایش کذاشته شده است .

آقای زمر اکادمی هنر بنام سوریکوف را در مسکو به اتمام رسانیده و دیپلوم ماستر هنر رااز این اکادمی بدست آورده  است .

.فرهنگستان اشتراک سید زمر ،  نقاش معروف افغانستان را در این جشنواره  با شکوه جهانی  ، مبارکباد گفته ، موفقیت های پیگیر و مزید شان را آرزومند است .

فرهنگستان

۲۳ جون ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*