خانه / خانواده / اطفال / کمک ۷۰۰ هزار دالری نهاد خیریه اندونیزیایی به زنان و کودکان افغانستان

کمک ۷۰۰ هزار دالری نهاد خیریه اندونیزیایی به زنان و کودکان افغانستان

کابل/۲۱میزان/فرهنگستان
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده که یک نهاد خیریه در اندونیزیا پس از واکنش یونیسف در افغانستان، معادل ۷۰۰ هزار دالر به زنان و کودکان افغانستان کمک کرده است.
در بیانیه یونیسف که روز (سه‌شنبه، ۲۰ میزان) نشر شد، آمده که بنیاد خیریه طاهر در اندونیزیا در واکنش به درخواست یونیسف برای مهار بحران بشری در افغانستان ۱۰ میلیارد آی‌دی‌آر (واحد پولی اندونیزیا) معادل ۷۰۰ هزار دالر امریکایی به این نهاد کمک کرده است.
داتو سر، بنیان‌گذار این نهاد خیریه، به دبورا کامینی، نماینده یونیست در اندونیزیا  تحویل داده است تا به کودکان و زنان در افغانستان مصرف شود.
یونیسف افزوده است که  بحران انسانی درازمدت در افغانستان به دلیل بی‌ثباتی اخیر به‌شدت تشدید شده و خشک‌سالی شدید تأثیرات ویرانگر اجتماعی و  اقتصادی را با نزدیک شدن زمستان برجا گذاشته است.
این نهاد گفته است که با رسیدن فصل سرما، دست‌کم ۱۰ میلیون کودک در افغانستان شدیداً به کمک نیاز دارند.
صندوق حمایت از کودکان افزوده که ۸۰ درصد افغانستان زیر تأثیر خشک‌سالی قرار گرفته‌اند و دست‌کم یک میلیون کودک به دلیل سوءتغذیه شدید در خطر مرگ قرار دارند.
این نگرانی‌ها در حالی از سوی یونیسف ابراز می‌شود که در پی تحولات اخیر هزاران کودک، به‌ویژه دختران، از رفتن به مکتب باز مانده‌اند و میلیون‌ها کودک نیز به دلیل فقر و وضعیت بد اقتصادی به‌شدت به کمک نیازمند هستند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*