خانه / اجتماع / بحران مهاجرت / کشتی حامل صدها مهاجر افغان در بندر یونان پهلو گرفت

کشتی حامل صدها مهاجر افغان در بندر یونان پهلو گرفت

کابل/۱۰عقرب/فرهنگستان
یک کشتی باربری با پرچم ترکیه حامل ۳۸۲ مهاجر که عمدتا افغان‌ها بود، صبح روز (یکشنبه،۹عقرب) دو روز پس از آن‌که در دریای اژه آسیب دیده بود، به سلامت در یکی از بندرهای جزیره یونان پهلو گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی یونان کشتی‌های دیگری را برای کشاندن این کشتی بزرگ به دریای اژه فرستاده بود که عملیات با موفقیت انجام شد و این کشتی به سلامت تا بندر «کاس» رسید.
در این گزارش آمده که شش نفر از قاچاق‌چیان انسان از این کشتی بازداشت شدند
مقام‌های وزارت مهاجرین یونان گفته است که سرنشینان این کشتی به یک مرکز نگهداری مهاجرین منتقل شده اند. این وزارت گفته که آنان به طور موقت و تا ختم مدت قرنطینه در این مرکز نگهداری خواهند شد.
یونان روز (جمعه،۷عقرب) از ترکیه خواسته بود تا که کشتی حامل مهاجران را دوباره به آن کشور برگرداند، اما ترکیه در این باره اقدامی نکرده است.
یونان مسیر اصلی ورود پناه‌جویان از ترکیه به اتحادیه اروپا است. پس از توافق اتحادیه اروپا و انقره برای جلوگیری از ورود مهاجران به یونان، شمار مهاجران از سال ۲۰۱۶ بدین‌سو به شدت کاهش یافته است.
با این حال پس از تحولات اخیر در افغانستان، شمار زیادی از کشورهای اتحادیه اروپا از تکرار بحران پناه‌جویایی سال ۲۰۱۵ بیم دارند؛ زمانی که حدود یک میلیون تن، عمداً پناه‌جویان سوری، پس از عبور از جزایر یونانی نزدیک ترکیه وارد اتحادیه اروپا شدند.
خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*