خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / کاهش حضور مردم در پارک‌های تفریحی هرات

کاهش حضور مردم در پارک‌های تفریحی هرات

کابل/۲۸ثور/فرهنگستان
شماری از مسوولان پارک‌های تفریحی ولایت هرات می‌گویند که پس از جدا سازی زنان و مردان در پارک‌ها، حضور مردم در این مکان‌های تفریحی به گونه چشم گیری کاهش یافته است.
به گفته آنان، در حال حاضر به خاطر نبود بازدیدکننده، هزینه‌های پارک‌های تفریحی شان را پیدا کرده نمی‌توانند.
مسوولان پارک‌های تفریحی شهر هرات در دیدار با مسوولان اداره امر به معروف و نهی از منکر و اطلاعات و فرهنگ هرات خواهان برداشتن محدودیت‌ها در زمینه حضور خانواده‌ها در پارک‌های تفریحی استند.
غلام رسول صوفی زاده، مسوول یک پارک تفریحی در هرات، گفت: «روز پانزده هزار افغانی تنها پول برق، کرایه زمین و کارمندان که در این‌جا کار می‌کنند می‌آید، ما حدود ده لک دالر در این پارک‌ها سرمایه‌گذاری کرده ایم.»
عبدالخالق خیام، مسوول یک پارک تفریحی گفت: «هر خانوده‌یی که می‌آید در کنار خود یک مرد دارد، زن مجبور است که خانواده خود را مجبور کند که او را به پارک ببرد.»
شماری از باشنده‌گان هرات می‌گویند که با منع حضور هم زمان مردان و زنان خانواده‌ها در پارک‌های تفریحی، آنان دیگر به این پارک‌ها نرفته اند.
مرجان وفا، باشنده هرات، گفت: «ما خانواده‌یی که به پارک رفتیم می‌خواستیم داخل پارک باشیم او روز مختص به آقایان بود، از همین خاطر ما خانم‌ها مجبور شدیم که پس به خانه‌های خود برویم.»
ریاست امر به معروف و نهی از منکر در هرات حضور هم زمان زنان و مردان در پارک‌های تفریحی را یک کار غیراسلامی می‌داند، اما رییس این اداره می‌گوید که در زمینه ورزش زنان در پارک‌های تفریحی و حضور خانواده‌ها سهولت هایی به میان خواهند آمد.
نزدیک به دو ماه می شود که از حضور هم زمان زنان و مردان در پاک های تفریحی شهر هرات جلوگیری شده است.
بر بنیاد دستور وزارت امر به معروف و نهی از منکر زنان روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به پارک ها می روند و چهار روز دیگر هفته پارک های تفریحی ویژه مردان استند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*