خانه / فرهنگ و هنر / فرهنگ / تلویزیون ” زن ” امکان تازه ی برای رشد بانوان در افغانستان
کانال تلویزیونی زن

تلویزیون ” زن ” امکان تازه ی برای رشد بانوان در افغانستان

کانال تلویزیونی زن در  افغانستان به فعالیت آغاز نمود .

گفته میشود اکثریت دست اندر کاران این کانال تلویزیونی را زنان تشکیل مید هد  که  هدف آن  پر کردن خلاء حضور زنان در صنعت رسانه‌ای افغانستان می باشد ، که بخش بزرگی از آن در اختیار مردان است.

بنیانگذار این شبکۀ تلویزیونی، میگوید که او روی  تعداد زیاد بینندگان زن در شهرهای بزرگ افغانستان  که تشنه اخبار و مباحث مربوط به زنان اند ، حسا ب میکند.

تمام کارمندان این شبکۀ تلویزیونی را زنان تشکیل میدهند  و  فعالیت شان  را پس از اشتهارات زیاد برای بازاریابی در  رسانه های اجتماعی آغاز خواهند کرد .

زن تی.وی از امکانات تخنیکی و ستودیوی ساده  در کابل استفاده کرده و بیشتر گفت و گو ها و برنامه های صحی و موسیقی را به نشر خواهد رساند.

گفته شده است که این تلویزیون بیشتر بالای تیمی از زنان جوان و دانش آموزان متکی بوده و خلای کمبود تجربه را علاقمندی جوانان  به کار در این کانال پر خواهد کرد.

 تیم کاری این تلویزیون عقیده دارد که  با ایجاد تلویزیون “زن” صدای رساتری از زنان افغانستان ارایه خواهد نمود .

“زن” اولین تلویزیون مخصوص زنان در افغانستان (یکشنبه ۲۱ می ) نشراتش  آزمایشی  خود را آغاز نمود و تقریبا تمام برنامه‌های این تلویزیون در محور موضوعات زنان خواهد چرخید .

این تلویزیون برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی خواهد داشت ، که ابعاد زنانه  در این برنامه ها ی شان برجسته‌ تر خواهد بود.

مهرآذر حمیدپادگان، گرداننده برنامه‌های سیاسی، در این تلویزیون در گفتگو با خبر نگار بی بی گفته است :

“بحث‌های رسانه‌ها بیشتر مردانه است اما ما تغییرش می‌دهیم و زنانه‌اش می‌سازیم تا ببینیم زنان چه تحلیلی از سیاست روز دارند و زنان چه برداشتی از سیاست روز دارند.”

این تلویزیون با ۷۰ کارمند که ۴۸ نفر آنها زن هستند، یک تلویزیون خصوصی میباشد که  به نظر  مسئولان آن ، حمایت معنوی افراد مطرحی را با خود دارند .

مردان  در کانال تلویزیونی زن  بیشتر مسئولیت بخش‌های تخنیکی  را بر عهده خواهن داشت ، اما چهره‌های روی پرده همه زنان هستند و در پشت صحنه و مدیریت تلویزیون مانند دیگر رسانه‌های افغانستان نقش مردان پررنگ تر  خواهد بود .

خاطره احمدی، یکی از تهیه‌کنندگان در این تلویزیون، می‌گوید:

“ما در تلاش این هستیم که بعضی خانم‌ها را در بخش فیلمبرداری و اتاق فرمان استخدام کنیم اما تا حال کسی مراجعه نکرده است. یک فیلمبردار خانم هم داریم. اگر بار بعد بیایید شاید همه‌شان خانم‌ها باشند.”

بسیاری‌ها فکر می‌کنند این تلویزیون در مسیر سختی پا گذاشته  است اما دست اندر کاران این کانال عقیده دارند که با وجود مشکلات هم به راه خود ادامه خواهند داد و موفقیت های بزرگی را بدست خواهند آورد .

فرهنگستان آغاز فعالیت  کانال تلویزیونی ” زن ” را به دست اندر کاران و همه ی زنان افغانستان تهنیت  گفته ، امید وار هست تا در آینده های نه چندان دور  تلویزیون زن  به مرکز تجمع صدای  واقعی و رسا ی بانوان در افغانستان مبدل گردد.

فرهنگستان

۲۷ می ۲۰۱۷

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*