خانه / خبرها / پوتین و اردوغان در نمایشگاه هوافضای روسیه ( ماکس ۲۰۱۹)

پوتین و اردوغان در نمایشگاه هوافضای روسیه ( ماکس ۲۰۱۹)

اشتراک پوتین و اردوغان در مراسم افتتاح نمایشگاه هوافضای روسیه :

رجب طیب اردوغان امروز سه شنبه به همراه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مراسم افتتاح نمایشگاه هوافضای روسیه به نام “МАКС-۲۰۱۹” در شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو گفت:

مبادلات بازرگانی روسیه و ترکیه سالانه از ۲۵ میلیارد دلار فراتر میرود اما هدف ما این است که این شاخص به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.
اردوغان در سخنان خود پس از بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه ماکس روسیه و جنگنده نسل پنجم “سوخو-۵۷” که رقیب “اف۳۵” آمریکا به حساب می آید، خاطرنشان کرد:

ترکیه هر ساله صادرات محصولات هواپیمایی و فضایی خود را افزایش میدهد و و در سال ۲۰۱۸ صادرات این محصولات از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.
وی سپس بخش هایی از دستاوردهای ترکیه در عرصه های هوافضا ازجمله ساخت طیاره جدید در این کشور را تشریح کرد.
رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص همکاری های کشورش با روسیه گفت:

همکاری های اقتصادی ترکیه و روسیه ریشه های تاریخی دارد و روبه گسترش است.وی در این رابطه به اهمیت خاص همکاری دو کشور در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود:

شمار گردشگران روسی که از ترکیه دیدن میکنند رکورد زده و انتظار میرود امسال شش میلیون گردشگر روسی از ترکیه بازدید کنند.
اردوغان خاطر نشان کرد که همکاری با روسیه به بخش های هوایی و صنایع فضایی ترکیه و توسعه فناوریهای پیشرفته در این کشور تحرک بخشیده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه “МАКС-۲۰۱۹″ پس از خوشامدگویی به حاضران گفت که امیدوار است دستاوردهای صنایع هواپیمایی و فناوری های روسیه و امکانات نیروی هوافضای روسیه مورد علاقه شرکای ترکی قرار گیرد.
وی افزود: این امر امکانات جدید برای همکاری های دو کشور فراهم میکند.
پوتین با بیان اینکه مسکو توجه بین المللی به نمایشگاه هوافضا را ارج می نهد، اظهار کرد: در این توجه، پذیرفتن ظرفیت های بزرگ روسیه در عرصه های علمی و فناوری های پیشرفته و دستاوردها در عرصه طیاره سازی را می بینیم.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۲۷٫۰۸٫۲۰۱۹

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*