خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / وزارت اطلاعات و فرهنگ: برای حفاظت و استحکام منارجام هیأت تشکیل شده‌است

وزارت اطلاعات و فرهنگ: برای حفاظت و استحکام منارجام هیأت تشکیل شده‌است

کابل/۷دلو/فرهنگستان
وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست طالبان گفته‌است که هیأتی متشکل از این وزارت و مسوول یونسکو در کابل، به منظور بررسی و وضعیت منار جام تشکیل شده است.
سعدالدین سعید، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست طالبان، در دیدار با مسوول یونسکو در کابل بر حفاظت و استحکام  و اقدام پیش‌گیرانه از فروریزی منار جام تأکید کرده است.
معین وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست طالبان در مورد استحکام و حفاظت منار جام با مسوول یونسکو در کابل، به تدابیر پیش‌گیرانه به منظور جلوگیری از آسیب سیلاب به مناز جام و پاک‌کاری رودخانه جام گفت‌وگو کرده است.
خبرگزاری باختر ام‌روز (پنج‌شنبه، ۷ دلو) گزارش داده است که در این نشست به هیأت متشکل از نماینده‌گان وزارت اطلاعات و فرهنگ و یونسکو وظیفه سپرده شده است تا به زودترین فرصت وضعیت منار را از نزدیک بررسی کند و اقدامات عملی را به خاطر استحکام و حفاظت آن روی دست گیرد.
پیش از این مسوولان محلی طالبان در غور  در آخرین هشدارها، اعلام کرده بودند که منار جام در آستانه سقوط کامل قرار دارد.
این در حالی‌است که گزارش‌های متعدد رسانه‌های داخلی افغانستان از خطر فروریزی قریب‌الوقوع منار جام هشدار داده‌بود و مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ، به‌ویژه وزیران و سرپرستان پیشین هیچ کدام حاضر نشدند در مورد کم‌کاری‌شان در حفاظت از این منار صحبت کند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*