خانه / خبرها / واشنگتن میخواهد تا عواید نفت ایران به صفر تقرب کند
FILE PHOTO: Republican Donald Trump appears at a campaign roundtable event in Manchester, New Hampshire, U.S., October 28, 2016. REUTERS/Carlo Allegri/File Photo

واشنگتن میخواهد تا عواید نفت ایران به صفر تقرب کند

واشنگتن میخواهد تا عواید نفت ایران به صفر تقرب کند !

ایالات متحدۀ امریکا پس از خروج از توافق هسته ای با ایران، اکنون در نظر دارد تا تعزیرات گران اقتصادی را بر آنکشور وضع کند و بار دیگر از کشور ها و شرکت های دیگر جهان خواسته است که در این تصمیم با امریکا متحد شوند.
براین هوک، رئیس پالیسی وزارت خارجۀ ایالات متحده، گفته است که واشنگتن میخواهد عواید نفت ایران به صفر تقرب کند.
آقای هوک طی یک کنفرانس خبری گفت که “هدف ما از وضع تعزیرات این است که فشار را بر رژیم ایران بیشتر سازیم تا عواید خود را از فروش نفت خام به صفر برساند”.
رئیس پالیسی وزارت خارجۀ ایالات متحده همچنان افزود که تلاش برای کاهش اختلال در بازار جهانی جریان دارد، اما گفت “اطمینان داریم که به حد کافی توانمندی تولید نفت در جهان موجود است”.
براین هوک گفت که ایران نیاز دارد تا “رفتار خود را تغیر دهد و مثل یک کشور عادی عمل کند”.
به گفتۀ براین هوک، مرحلۀ اول تعزیرات ایالات متحده بر ایران، در اوایل ماۀ آگست تطبیق خواهد شد که شامل هدف قراردادن سکتور موترسازی، تجارت و طلای آنکشور خواهد بود.
براین هوک گفت که مرحلۀ دوم این تعزیرات در اوایل ماۀ نوامبر تطبیق میشود که در آن سکتور انرژی و مراودات مرتبط به پترولیم ایران مورد هدف قرار خواهد گرفت.
علاوه بر وضع تعزیرات بر ایران، ایالات متحده کشورهای دیگر جهان را نیز هشدار داده که اگر مراودات تجارتی خود را با آنکشور قطع نکنند، با تعزیرات روبرو خواهند شد.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، هشدار داده است که اگر واشنگتن متحدین خود را به “توقف خرید نفت” از ایران ترغیب کند، عرضه نفت منطقه میتواند به خطر مواجه گردد.
رئیس جمهور ایران مشخصاً روی جزئیات و چگونگی خطرات احتمالی صحبت نکرد، اما در گذشته به مسدود ساختن باریکه هرمز تهدید کرده که حدود یک بر سوم حصه نفت جهان از طریق باریکه هرمز انتقال داده میشود.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۰۶٫۰۷٫۲۰۱۸

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*