خانه / خبرها / هشدار ناتو از احتمال افزایش خشونت‌ها در افغانستان

هشدار ناتو از احتمال افزایش خشونت‌ها در افغانستان

هشدار ناتو از احتمال افزایش خشونت‌ها در افغانستان !

ینس ستولتنبرگ منشی عمومی ناتو امروز در بروکسل گفت که از میزان تلفات درافغانستان نگران است.
او این سخن را در نشست خبری در بروکسل پایتخت بلجیم امروز چهارشنبه در پایان بحث وزیران خارجه مأموریت حمایت قاطع در مورد افغانستان ابراز کرد.
ستولتنبرگ افزود که در ماه های گذشته شاهد حمله های انتحاری و خشونت ها بوده اند.
سرمنشی ناتو نسبت به احتمال افزایش حملات طالبان در افغانستان هشدار داده است.
ینس ستولتنبرگ که در پایان نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل صحبت میکرد، گفت که همزمان با تشدید تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات صلح در افغانستان، انتظار می‌رود طالبان حملات خود را نیز شدت بدهند تا بتوانند در گفتگوهای صلح، “امتیاز” کسب کنند.
با این حال، ینس ستولتنبرگ تاکید کرد که بحران افغانستان از راه نظامی قابل حل نیست و از طالبان خواست تا از خشونت دست بردارند.
در اعلامیه‌ای که در پایان این نشست از سوی ناتو منتشر شده، آمده است: “طالبان، باید یکجا با سایر افغان‌ها، به شمول دولت افغانستان، دور میز مذاکره نشسته و نقش معناداری را در روند سیاسی به رهبری افغان‌ها بازی کنند که به آینده با ثباتی برای کشورشان بی‌انجامد.”
سرمنشی ناتو همچنین از کشورهای منطقه تقاضا کرد که از یک روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت کنند.
امریکا و دولت افغانستان تلاش‌ها برای مصالحه با طالبان را شدت بخشیده اند؛ به حدی که مقامات امریکایی از احتمال بدست آمدن توافق صلح قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حرف زده اند.
وزرای خارجه ناتو، در نشست دو روزه بروکسل، حمایت خود را از ماموریت افغانستان تجدید کرده و اعلام کردند که تا رسیدن افغانستان به ثبات، در کنار این کشور باقی میمانند.
در این نشست همچنین از برگزاری انتخابات در افغانستان به عنوان نقشه‌راهی برای تامین مردم‌سالاری حمایت شد.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*