خانه / خبرها / هشدار روسیه نسبت به گسترش داعش در افغانستان

هشدار روسیه نسبت به گسترش داعش در افغانستان

هشدار روسیه نسبت به گسترش داعش در افغانستان :

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه در نشست وزیران دفاع سازمان شانگهای اعلام کرد: مسئله مهم که باید به آن اشاره کنیم، این است که داعش پس از شکست در عراق و سوریه به مناطق دیگر مانند آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری”اسپوتنیک”، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت که گروه تروریستی “دولت اسلامی” موقعیت خود را در افغانستان تقویت می بخشد، و از این کشور به عنوان یک تخته خیز در منطقه استفاده می کند.
خاطر نشان میگردد که پس از به اصطلاح شکست ” داعش”، جنگجویان این گروه از سوریه و عراق به مناطق دیگر، از جمله آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا در حال نفوس میباشند.
در نتیجه این جابجایی ها از یک منطقه به منطقه دیگر، جنایات بین المللی افزایش می یابد، محلات رشد برای جنبش های افراطی و جدایی طلب به وجود می اید و هسته های تروریستی ایجاد و تقویت میشوند.
سرگئی شویگو، در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک گفت؛ افغانستان در یک شرایط بسیار بد قرار دارد.
او اشاره کرد: “حضور دراز مدت امریکا در این کشور مشکلات را حل نکرده، بلکه بر آن افزوده است”.
وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: “نگرانی ویژه ما را تقویت مواضع داعش در این کشور و استفاده از خاک آن به عنوان تخته خیز در منطقه، به بار آورده است”.
وی برعلاوه گفت، در مبارزه با تهدید تروریستی ناشی از خاک افغانستان مهم است تا باهم از تولید و حمل و نقل مواد مخدر، جلوگیری کرده در امر آشتی ملی و بهبود اقتصادی این کشور، کمک کرد.
شویگو همچنین گفت: “بسیار مهم است که برای گفتگو صلح میان مردم افغانستان و به رهبری خودشان راه حل درست را جستجو کرد”.
پیش از این وزیر دفاع تاجکستان گفته بود که گروه تروریستی داعش قصد دارد تا وضعیت سیاسی و اجتماعی در افغانستان را بی ثبات سازد و ریشه‌هایش را در این کشور تحکیم بخشد.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۰۱٫۰۵٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*