خانه / خبرها / نیروهای تازه‌ نفس برای پس گرفتن میرزااولنگ رسیده‌اند

نیروهای تازه‌ نفس برای پس گرفتن میرزااولنگ رسیده‌اند

والی سرپل: نیروهای تازه‌ نفس برای پس گرفتن میرزااولنگ رسیده‌اند:

 

ظاهر وحدت، والی سرپل، عصر امروز سه‌شنبه ۱۸ اسد به خبرنگاران گفت که جنرال مرادعلی مراد، معاون وزیر داخله و محمدشریف یفتلی، رئیس ستاد ارتش و فرماندهان ارشد ارتش در شمال وارد سرپل شده‌اند.
وحدت افزود که این مقام‌ها سرگرم برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات نظامی علیه طالبان در منطقه میرزااولنگ هستند، ولی نگفت که این عملیات چه زمانی آغاز خواهد شد.
او ابراز تاسف کرد که دولت مرکزی به درخواست‌های مکرر او برای اعزام به موقع نیرو به منطقه پاسخ مثبت نداد، ولی دلیل آن را روشن نکرد.
والی سرپل گفت که او حتی پیش از ورود طالبان به منطقه میرزااولنگ هشدار داده و خواستار اعزام نیروهای بیشتر به منطقه شده بود، چرا که به گفته او، نیروهای محلی توانایی کافی در اختیار نداشتند.
ظاهر وحدت افزود که تا حال بیش از ۴۵۰ خانواده‌ای که از این منطقه آواره شده‌اند، به شهر سرپل رسیده و به حدود ۴۰۰ خانواده کمک شده، اما بقیه آنها هنوز نیاز به کمک دارند.
به گفته او، هنوز هم شماری از خانواده‌ها در میرزااولنگ “گروگان” طالبان هستند.
والی سرپل گفته که درباره کشتار میرزااولنگ آمار جدیدی در دست نیست، اما برخی منابع گفته‌اند که ممکن است آمار افراد کشته‌شده‌ها بیشتر از آن باشد که تا حال گزارش شده است.
گروه طالبان روز یکشنبه ۱۵ اسد منطقه میرزااولنگ، در ولسوالی صیاد را به کنترل خود درآورد و به دنبال آن مقام‌های محلی گفتند که این گروه ۵۲ غیرنظامی را به صورت “فجیعی” کشته است.
یکی  از ساکنان میرزااولنگ، که می‌گوید یک برادرش کشته وخودش به شهر سرپل آواره شده، وی به “بی‌بی‌سی” گفت گروه طالبان کودکان، زنان و پیرمردان را هم کشته است.
گروه طالبان اما گفته که ۲۸ نفر از نیروهای خیزش مردمی را به قتل رسانده و نه غیرنظامیان را ازاد نموده اند .
کشتار میرزااولنگ در رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته و برخی از کاربران این شبکه‌ها از دولت انتقاد کرده‌اند که نیروهای امنیتی کافی و به موقع به منطقه نفرستاده است.
بسیاری از این کاربران کشتار میرزااولنگ را “نسل‌کشی” خوانده‌اند. پیشتر، دفتر ریاست جمهوری هم آن را “جنایت علیه بشریت” دانسته است.

خواجه میر احمد

فرهنگستان

۱۰ اگست ۲۰۱۷

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*