خانه / ورزش / کرکت / نوین‌الحق بازیکن افغانستانی به تیم کریکت انگلستان پیوست

نوین‌الحق بازیکن افغانستانی به تیم کریکت انگلستان پیوست

کابل/۲۵دلو/فرهنگستان
تیم کریکت لسترشایر انگلستان قراردادی را با نوین‌الحق، توپ‌انداز سریع تیم ملی کریکت افغانستان امضا کرده و قرار است او در جام ۲۰دوره‌ای کریکت انگلستان و ولز موسوم به ‘تی۲۰ بلاست’ (T20 Blast) که در تابستان برگزار می‌شود، برای این تیم بازی کند.
این بازیکن ۲۱ ساله در مسابقات جهانی یک روزه کریکت برای افغانستان بازی کرده و همچنین در مسابقات لیگ برتر (T۲۰) کارائیب و مسابقات ابوظبی (T۱۰) حضور داشته است.
نوین‌الحق که انتظار می‌رود در حراج بازیکنان لیگ برتر کریکت هند برای سال ۲۰۲۱ نیز شرکت کند، ۵۵ امتیاز بازی‌های (T۲۰) را در کارنامه خود دارد.
پل نیکسون، سرمربی تیم کریکت لسترشایر گفت:« نوین یک بازیکن عالی در سطح مسابقات T۲۰ است. تغییرات هوشمندانه سرعت او با توپ‌‌اندازی سریع و منحصر به فرد، وضعیت را برای توپ‌زن تیم مقابل بسیار دشوار می‌سازد.»
او افزود:« علاوه بر اینکه نوین یک بازیکن با استعداد است و حتی زیر فشار هم خوب عمل می‌کند، تیم جوان ما از یک بازیکن با کلاس مانند او چیزهای زیادی یاد خواهد گرفت.»
جام مسابقات کریکت ‘تی۲۰ بلاست’ در (نهم ژوئن) آغاز می‌شود و نخستین بازی گروهی تیم لسترشایر در دهم ژوئن در برابر لانکاشایر در استادیوم ‘اولدترافورد امارات’ در شهر منچستر انگلستان برگزار می‌شود.
نوین الحق در سال ۱۹۹۹ در شهر کابل زاده شده است. او بازی بین المللی یک روزه اش را در بیست و پنجم ماه سپتامبر ۲۰۱۶ در برابر بنگله دیش انجام داد وبعدها کاپیتان تیم ۱۹سال کریکت افغانستان شد.
لسترشایر تنها شهرستانی در انگلستان است که سه بار جام داخلی T۲۰ – در سال های ۲۰۰۴ ، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ را کسب کرده است.
سال‌پارقیس‌احمد، بازیکن تیم زیر ۱۹سال کریکت افغانستان با باشگاه گلاسترشایر بریتانیا قرار‌داد بسته بود.

خبرنگار فرهنگستان ازکابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*