خانه / خبرها / خبرهای افغانستان / نمایش هفتاد اثر نقاشی دختران در کابل

نمایش هفتاد اثر نقاشی دختران در کابل

کابل/۸میزان/فرهنگستان
هفتاد اثر هنری دانش‌آموزان “مرکز هنری اکسپرت” ام‌روز(جمعه، ۸میزان) در کابل به نمایش گذاشته شد.
برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد انگیزه برای بانوان است و همچنان به نمایش گذاشتن اثرهای هنری زنان بر توسعه فرهنگ و هنر در کشور مهم است.
شماری این نقاشان که اثرهای شان به نمایش گذاشته شده‌است، دختران دانش‌آموز بالاتر از صنف ششم استند که پس از محرومیت از  آموزش به هنر نقاشی روی آورده‌اند.
زینب، نقاش، گفت:‌‌ «وقتی که مکاتب ما بسته شد ما کوشش کردیم هنر خود را از یک طریق دیگر به مردم نشان بدهیم»
مهسا، نقاش، به فرهنگستان می‌گوید: «به نقاشی رو آوزدیم تا به دنیا بفهمانیم که ما دختران ضغیف نیستیم اگر یک دریچه به روی ما بسته شود ما از دریچه دیگر می‌درخشیم.»
رامین، نقاش دیگر، می‌گوید: «هنر یک بخشی است که نیاز به حمایت دارد ما از دولت امروزی خواهان استیم که در بخش هنر با ما همکاری کند و ما را حمایت کند.»
با این حال، مسوول مرکز هنری اکسپرت می‌گوید هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد انگیزه برای خانم‌ها و به نمایش گذاشتن فرهنگ نقاشی است.
محمد سمیع سیرت، مسوول مرکز هنری اکسپرت، گفت: «هدف از برگزاری این جشنواره این است که ما استعداد‌های هنری خصوصا از بخش اناث بخصوص امروز که مکاتب بسته است و این‌ها در جستجوی آموزش و هنر شدند آمدند مراجعه کردند خوشبختانه این‌ها در مدت کم آموختند خواستیم که استعداد این‌ها را به نمایش بگذاریم و آثار که این‌ها تولید کرده را به نمایش بگذاریم.»
هنر نقاشی از دیر زمانی‌ست که در افغانستان مروج بوده ومردم از آن در‌آمد می‌کنند؛ دختران هنرمند با برگزاری چنین نمایشگاه های می‌خواهند ظریت های شان را به نمایش بگزارند. هدف ‌از راه‌اندازی این نمایشگاه در شهر کابل، آموختن هنر نقاشی برای دختران است.
بیش از یک سال می‌شود که مکتب‌های متوسط و لیسه‌ به روی دانش‌آموزان دختر بسته شده‌اند و شماری از دختران دانش‌آموز به کارهای هنری و یا ساخته‌های دستی رو آورده‌اند.
خبرنگار فرهنگستان از کابل
سمیع صدیقی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*