خانه / خبرها / نقض توافق های بین المللی توسط آمریکا

نقض توافق های بین المللی توسط آمریکا

پوتین از نقض توافق های بین المللی توسط آمریکا اظهار تاسف کرد :

رییس جمهوری روسیه بار دیگر از نقض توافقنامه های بین المللی توسط آمریکا اظهار تاسف کرد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امروز جمعه در آغاز سخنان خود در نشست عمومی بیست و سومین همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ که با حضور رئیس جمهور چین در حال برگزاری است، اعلام کرد که ریشه بحران های کنونی در اقدامات غرب نهفته است که در آن رهبری غرب پیش بینی شده و بقیه کشورها در حاشیه قرار گرفته اند.
وی گفت: وضعیتی بوجود آمده است که قوانین بین المللی با یک سری اصول من درآوردی جایگزین نقض میشود و متاسفانه آمریکا به این روند ادامه می دهد.
رئیس جمهوری روسیه مساله دیگر را حمایت بی اندازه برخی کشورهای غربی از اقتصاد خود عنوان کرد که منجر به جنگ های تجاری و هرج و مرج اقتصادی شده است.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود در اجلاس عمومی همایش بین المللی سن پترزبورگ گفت: مساله هسته ای کوریای شمالی نه فقط برای منطقه بلکه برای کل جهان مهم است و در روسیه با دقت این مساله را پیگیری میکنیم.
وی با بیان اینکه نقش اصلی رادر حل این مساله باید طر ف های درگیر یعنی آمریکا و کوریای شمالی باید ایفا کنند، اظهار کرد: کوریای شمالی به تعهدات خود عمل میکند و آزمایشات هسته ای و راکتی را متوقف کرده و میدان هسته ای خود را نابود کرد.
پوتین ادامه داد: اما آمریکا میگوید کافی نیست و این در حالی است که امریکا به تعهدات خود در برابر این کشور عمل نمیکند.
رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر لزوم دادن تضمین های امنیتی به کوریای شمالی خاطرنشان کرد: آنها شاهد بودند که بر سر دولت های لیبی و عراق چه آمد. نکته اصلی اعتماد است و باید طرحی را ارائه کرد.
پوتین گفت: چینی ها ضرب المثل خوبی دارند که می گوید زمانی که دو پلنگ با یکدیگر می جنگند میمون دانا می نشیند و نظاره می کند.
وی ادامه داد: اما زمان تغییر کرده است. قدرت بزرگ جهان (آمریکا) همیشه می گفت که باید بازار آزاد وجود داشته باشد اما با ورود رقبای قدرتمند به صحنه، آنها اصول بازی را تغییر دادند.
پوتین هشدار داد: اگر محدودیت ها تا سال ۲۰۲۲ ادامه بیابد ۱۷ درصد از همکاریهای تجاری جهان کاسته میشود و از جنگ تجاری همه خسارت خواهند دید.
وی به عنوان مثال به وضعیت پیرامون خط لوله گاز جریان شمالی۲ اشاره کرد که از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک کشیده میشود.
پوتین با بیان اینکه این طرح با منافع ملی کشورهای شرکت کننده در آن و کشورهای اروپایی همسو است، اظهار کرد: طرف های اروپایی و روسیه در آن مشارکت میکنند زیرا در اجرای آن ذینفع هستند.
وی ادامه داد: اما اجرای این طرح با منافع کسانیکه عادت به انحصارگری وآزادی همه نوع اقدامات دارند (آمریکا) سازگار نیست.
رئیس جمهوری روسیه گفت: این گونه شیوه ویرانگر در عرصه های جدید بکار گرفته میشود به عنوان نمونه وضعیت پیرامون شرکت هواوی که میخواهند از بازار جهانی بیرون برانند.
رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که نوع اقداماتی که آمریکا انجام میدهد منجر به جنگ ها و مناقشه های بی پایان میشود که فقط به جنگ دلاری محدود نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: دلار امریکا به ابزار فشار در کل جهان تبدیل شده است.
پوتین پیش از این هم اقدام دولت آمریکا در اعمال محدودیت‌هایی علیه مبادلات دلاری را «اشتباه» توصیف کرده و گفته چنین سیاستی اعتماد به دلار به عنوان ارز ذخیره‌ای را تضعیف خواهد کرد.
رئیس جمهوری روسیه منشاء اصلی بی ثباتی در جهان را تلاش غرب برای دراختیار نگهداشتن تکنولوژیها دانست.
وی هشدار داد: تلاش های برای راه انداختن جنگ تکنولوژیکی در جهان و محدود کردن دسترسی به فناوریها از سوی کشورهای غربی منجر به سطح جدید رویارویی و نابرابری جهانی میشود.
رئیس جمهوری روسیه بر لزوم مصون کردن کالاهای حیاتی ازجمله دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی و تجهیزات خدمات خانه و انرژی از تحریم ها شد.
رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود منطقه سیبری را بسیار مهم خواند که منابع بسیار بزرگ انرژی و برخی مواد معدنی ازجمله مس و نیکل در آن نهفته است.
پوتین با تاکید بر اهمیت سیبری برای روسیه و برنامه دولت این کشور برای ورود به جرگه پنج قدرت اقتصادی بزرگ جهان خاطرنشان کرد دولت روسیه و آکادمی علوم روسیه باید طرح هایی را برای توسعه سیبری شرقی و مرکزی تا پاییز آینده آماده و ارائه کنند.
وی تصریح کرد: بهره برداری از این پهنه بزرگ به عنوان مرکز صنعتی و علمی باید منطقه سیبری را به حلقه متصل کننده بخش های اروپایی روسیه به خاور دور و بین بازارهای چین و کشورهای آسیای شرقی و اقیانوس آرام و کشورهای اروپایی ازجمله اروپای شرقی تبدیل کند.
رئیس جمهوری روسیه گفت: باید منابع انسانی به این منطقه جذب شود و برای این منظور برنامه ریزی میشود.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود به توسعه روابط تجاری اشاره کرد و گفت: حجم مبادلات بازرگانی میان دو کشور در سال گذشته از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت.
وی خاطرنشان کرد که دو کشور در بسیاری عرصه ها با یکدیگر همکاری میکنند که فناوریهای پیشرفته از ان جمله است.
پوتین گفت: دورنمای خوبی برای همکاریهای روسیه و چین در فضا، طیاره سازی، انرژی اتمی و انرژی وجود دارد
وی در همین حال تاکید کرد که مشارکت راهبردی با چین علیه هیچ کشوری هدف گیری نشده و دو کشور بخاطر منافع خود با یکدیگر همکاری میکنند.

میر احمد ” خواجه ”

فرهنگستان

۰۷٫۰۶٫۲۰۱۹

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*